Shabby chic,


 ♥Är helt tokig i att fixa gammla prylar just nu...
Gammaldags lantlig inredning och heminredning i lantstil, shabby chic. Även Rice design!
Antik och loppis samt även tradera är bra ställen att hitta fina saker till bra pris!
Mitt nyaste projekt är mina sk "lådor", köper färdighyvlade träbitar för billig peng på coop exempelvis
som jag sedan målar/laserar i antikvitt! Det ska se lite gammalt och nött ut.
Sedan är det bara att hitta snygga typsnitt på nätet, skriva ut valfri text, ex: soap, oliveoil mm...
...Ja, beroende på vart du ska ha dem! Superfin förvaring. =)
Bra böcker att läsa om just Chabby trenden är just denna:
Shabby Chic av Rachel Ashwell
Det här är Rachel Ashwells första bok om stilen, utgiven 1996, och den heter kort och gott "Shabby Chic".
Den är helt enkelt en grundkurs i hennes inredningstankar. För visst är stilen tidlös eller vad tycker ni?
Over And Out



* Låda & Ram fynd från Tradera.
Kommentarer
Tess trött tokig morsa säger:

hej hej allt bra?

själv mår jag son en påse rutten potatis eller något.

haft en tok pärs inatt igen.. suck..



ville bara önska dej en toppenvecka och berätta att ja kommer komma in och läsa hos dej men kanske inte kommentera så flitigt på ett par dagar mår inget bra just nu så berättar det för mina favvisar så ni inte tror jag glömt er



.

kram

2009-04-27 | 17:17:49
Bloggadress: http://miss_tessan82.blogg.se/
Thezz säger:

Gud sååå fint elionor!

2009-04-27 | 20:49:30
Ewelina W säger:

kl 11.

Puss & Kram.

2009-04-27 | 21:08:24
Rebecca säger:

Gillar med den stilen. Hade en väldigt svart stil förra året som efter ett tag byttes ut mot just vitt. Så nu står en gammal skänk som målades svart förra året och väntar på att bli vit. Och lite detaljer väntar på att få komma på plats.

2009-04-28 | 12:45:49
Bloggadress: http://cheeky.webblogg.se/cheeky

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback