Exorcist bland gulasidorna???


Vissa mammor säger alltid att DERAS BARN aldrig skriker
i affärer, ALDRIG trottsar o neggar och alltid äter/sover som
rena änglarna! JAG är INTE en av de mammorna!!!  Visst vi har
fått en snäll tjej som offtast (läs ordet noga) inte gör så mycket
väsen ifrån sig... Så var INTE fallet inne på Ica igår!
Liv & jag  stod och tog ut två gigantiska paket/ al´a flyttlåde size på Ica
väl betalat och klart flög fan i Liv! hon bara rusa rätt igenom kassorna
skrikandes in i affären. Själv lunka jag fram och fråga tjejen i kassan om jag
fick ställa jättepaketen där för att gå in och förbereda skallgång. Å vad jag leta!
leta igenom hela affären med svetten och paniken krypandes...
Ville svära högt! men det kunde jag inte ( Livs dagisfröknar stod i kassan
brevid mig ). Så när hoppet att hitta 666 oj förlåt Livia nästan var ute såg jag
en sko! en liten gul sko titta ut i nedersta hyllan med toapapper. ..
Böjde mig ner för att se en halvsovande Liv inbäddad i lambi! Tack hon var
hittad och trottset berodde på trötthet! dags för muta ( inte bra jag vet ), snälla
Liv kom fram! vi ska åka hem och äta glass! -funka inte! En tablettask då?
- Nä hä! oj... Visste att det bara fanns en sak kvar att göra! bära henne och jätte-
lådorna ut ur Ica på något sätt. Och vilket TJUT! och sparkar o vrååååål genom hela
affären ut på parkeringen! känndes som ALLA stirra. Men jag sa inget! höll huvudet
högt. Så detta är två års trotts? Härligt!!  bara att invänta sexårstrotts,
puberteten, pms ilska och avsluta livet med klimakterietbesvär!
hua, livet är hårt mot oss kvinnor! tror inte ens en exorcist rår på ALLT de! 
Over And Out
Kommentarer
Thezz säger:

hahaha, skratta så jag nästan storkna. vet hur det

är! och mammor som sejer att deras ungar inte skriker i afferer ljuger så tungan blir svart hahah.

kram och trevlig lördag o så. 8-)

2009-08-15 | 12:02:03
Liivan säger:

Haha är det sant, vad festligt. Att köpa likadana grejer liksom, haha! :D Hur mår du då rarin? Kram!

2009-08-15 | 12:23:39
Bloggadress: http://liivan.blogg.se/
Johanna UNG 2BARNSMAMMA säger:

åh men huvva!! Det är det absolut värsta som finns när man inte lyckas med annat än att bära ut dom skrikande och vrålande..och ALLA stirrar som om det vore bättre att man lämnade dom i affären och åkte hem då?! ;) Det värsta är väl när dom springer och gömmer sig, fy vad rädd man blir. Adrian gjorde det när han var 2½ år och Tindra nästan nyfödd..han bara försvann (in bland en massa kläder, men det visste juh inte jag) Och paniken som kom!! Man blir så rädd!!



Åh vad mysigt att ni snart ska på UL, ska du ta reda på vad det är? Vi fick juh inte veta vi. :) Det är underbart att även Alex kan känna nu, lite mer verkligt.



Kramar

2009-08-15 | 12:29:19
Bloggadress: http://johannajois.blogg.se/
Linda säger:

Så sant! men man får muta ibland för husfridens skull hihi. Trevlig helg! :-)

2009-08-15 | 12:29:37
£lli£ säger:

*ABSOLUT!! ;)) att muta är en mammas hemliga vapen;)) hehe...*

2009-08-15 | 12:35:13
Bloggadress: http://lorez.blogg.se/
Johanna UNG 2BARNSMAMMA säger:

Ja håll ögonen öppna! ;)



6 års trotset är inte heller att leka med! ;) :D



Ha en mysig helg!

Kramar

2009-08-15 | 12:45:31
Bloggadress: http://johannajois.blogg.se/
Elin - Ett hus till oss säger:

Oj oj... tur att du fick ute henne till slut



Ha en härlig lördag!

2009-08-15 | 12:54:01
Bloggadress: http://etthustilloss.blogg.se/
therese säger:

haha! jag känner igen det där!!! men det går över jag lovar... Moa har typ lugnat ner sig=) har jhumör men inte som runt 2 år!! nu kommer väl snart treårs trotset!! hehe!

Det är bara att ignorera och låssas som det regnar när de gör så... även om det känns som hela världen tittar på en!

Och du, tror inte förskolläraren brydde sig så mycke... de är inte så pedagogiska med sina barn heller=) (tro mig=))

2009-08-16 | 07:55:48
Bloggadress: http://mammahassel.blogg.se/
Rebecca säger:

Den där trotsen har vi varit väl medvetna om länge i detta hemmet. Den är grym men blir grymmare (säger dom som vet hihi). Men vilken panik när man blir av med barnet, hjärtat bankar i 190 och det är verkligen panik i hela kroppen. Tur att det gick bra!

Massa kramar

2009-08-16 | 19:11:20
Bloggadress: http://cheeky.webblogg.se/cheeky

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback