Ringaren i Notre Dam...



Är i vecka 17 +1, längtar tills UL nästa vecka! hoppas få veta bebbens kön,
men vet med erfarenhet tt de inte gärna avslöjar det...
Mår väl fint förutom ryggen! foglossnings helvetet gör att det inte bara är
en dans på rosor att va preggy... Får inte lyfta tungt (knapt Liv), inte böja mig,
kan inte sitta utan stöd så att fortsätta jobba i långvården är inte att tänka på.
Omplacering nu i två månader kan jag oxå glömma, det finns inget! så jag hoppas
på sjukskrivning och sjukgymnastik. När jag vänta Liv kände jag bara av lite obehag
de sista veckorna! nu börja ryggvärken redan i vecka 12.   Huha... Men inget blir bättre
om man neggar men det känns lite surt, alla gravida ser så lyckliga ut då de knallar runt
med sin lilla kula, så kommer jag och gnäller och lunkar som ringaren av Notredam.

♥Jaja... Läste i mammakalendern och nu hör bebben i magen! =)
I vecka 18 är din bebis 13 till 14 cm lång från huvud till stjärt och tack vare de nu ökande fettdepåerna
väger den omkring 230 gram. Den hitintills snabba tillväxten kommer nu att sakta ned något.

Det finns fortfarande plats i livmodern och din bebis kommer att vara aktiv under perioder då den kan sparka eller till och med göra kullerbyttor! Runt den här tiden blir kan bebisen också börja känna av alltmer intryck från världen utanför magen och gör sin närvaro känd genom sparkar och slag. Benen genom vilka ljuden passerar till innerörat har förkalkats och hårdnat, och de nervbanor som tar emot och processar signaler från hörselcellerna utvecklas, vilket innebär att bebisen nu kan höra. WoW!! 

Det går fort..... Over And Out

Kommentarer
Mindy säger:

Det är så vackert med rosor,speciellt när de är rosa som din bild..Söt katt :) Du får ha en skön vecka med din kära familj.kram kram

2009-08-17 | 12:13:54
Bloggadress: http://blondis81.blogg.se/
Malin säger:

Okej! Vad roligt :) När fick du din första? Vilket datum är du beräknad då? :)

2009-08-17 | 12:34:48
Bloggadress: http://mandarinklyfta.blogg.se/
Thezz säger:

Fick va sjukskriven nästan hela graviditeten nu sista gånget, med killen gick det ok till v 27. Vet hur jävla onte det gör! se till att bli sjukskriven och ta hjälp av sjukgymnastiken! stödgördel är toppen för foglossning. Krya<3 Kram:)

2009-08-17 | 12:43:22
Johanna UNG 2BARNSMAMMA säger:

Det är så roligt att det bara skiljer typ 12 dagar mellan oss om jag inte räknat helt tokigt. :) Vi kan juh i princip få föda samtidigt. ;)



Usch och fy för foglossning, den är jag glad om jag får slippa!! peppar peppar Man måste få negga lite grann även om man tycker det är mysigt och allt har man ont så har man. Jag har juh mina förbenade Uvier istället jag och jag måste säga att jag blir lite avis på alla som går utan krämpor. :)



Sköt om dig!

Kramar

2009-08-17 | 12:45:38
Bloggadress: http://johannajois.blogg.se/
Malin säger:

Okej :) Våran första, Tindra, blev 1 år i juni :) Jag har bf 5 januari efter ul.

2009-08-17 | 12:51:41
Bloggadress: http://mandarinklyfta.blogg.se/
Maria Svensson säger:

Ja, det var gott men blev ju inga muffins. Får testa att baka dom någon annan dag för såg ju så gott ut.



Syrran var inne och gjorde UL för ett tag sen och hon fick veta könet, det var inget knussligt utan det berättade de för de såg rätt fort att det var en kille men de försäkrade även syrran om att de kunde sett fel.

2009-08-17 | 15:35:48
Bloggadress: http://svenssonsmaria.blogg.se/
Egoinas mamma säger:

Men så roligt det måste vara och spännande med ultraljudet. Hoppas de ser könet väldigt tydligt (OM du nu verkligen VILL veta?):D

2009-08-17 | 16:22:16
Bloggadress: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Anonym säger:

stackars dig, krya på dig och skaffa värmedynor. hjälpte mig jättebra. kram:-)

2009-08-17 | 19:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback