Jag vill va en SLACKER!!



I dag har jag hunnit med en hel del... vart och tränat boxercise med Ewelina, passa på att solat 20 min och 
vart på socondhand  med Livs urvuxna kläder... Duktiga Daga lixom,
men jag skulle önska att jag kunde vara mer av en slaker ibland...
Ta det lugnt och chilla, inte stressa upp mig för lite dammråttor eller överfulla tvättkorgar 
om det kommer besökare så där härligt spontant.
Det perfekta hemmet existerar ju endå inte, om man inte har hushållerska!
Vi hinner inte va perfekta husmorrsor i dagens samhälle, det funkar inte!! det gäller att hitta mellanvägar...
Har tex ett SUPER bra recept om man får gäster och ska fixa middag utan att ha handlat!

Ta en stor raviolliburk, blanda i lite stark sås ( ta någon gammal tacos röra )
Blanda i en liten burk majs, lägg i en ugnsäker form tänk lasagneform
och strö över riven ost...

*Ugn 200, i 10-15 min till osten smällt!
Super enkelt, smakar mumma och billigt!!! Kan det bli enklare?

Nä, nu ska jag ta en låång dusch, sedan fixa till här hemma eller
så lägger jag mig på soffan och övar på att vara slacker? vem vet!! ;)

Over And Out                    

Kommentarer
Carro säger:

Ravioli på burk i ugn! det var något nytt hihi.. Ska jag testa! ;-)

2009-03-13 | 14:13:46
ElliE säger:

Gör det! Gott & lätt... kan det bli bättre? Kram:))

2009-03-13 | 14:38:42
Bloggadress: http://lorez.blogg.se/
Anna karlsson säger:

Klart du ska va en slaker;) vi mammor har alldeles för höga krav på oss själva! så sant, det perfekta hemmet fins inte. Inte de perfekta barnen heller./ mamma till två busfrön.

2009-03-13 | 20:27:38
Linda säger:

Tränar ni på hälsostudion i Skara?

2009-03-13 | 21:06:53
Anonym säger:

Man ska va som Björnen Baloo... vara glad och lycklig, inga bekymer och besvär! ;-) /Bina

2009-03-15 | 17:57:43
Anonym säger:

Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete är mitt motto!!

2009-03-16 | 20:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback