Låånghelgen börjar NU...

   
Jesus flög till himlen och tjohoo nu var det långhelg för många...
Ingen ideé att stå och vinka upp mot himlen för det var superlänge sedan,
och om du mot förmodan ställer dig och vinkar kommer det bara vara alkisar
som vinkar tillbaks... Vi ska inleda långhelgen med bröllop imorgon ( Micke & Jennys )
och på fredag är det jobb som vanligt men sedan har vi ledig helg och det TILLSAMMANS! =)
Har vart ute på vifft hela dagen så nu har vi gottat oss med hemmagjord festfisk,
receptet kommer nedan, supergott! ett prima sätt att inleda en ( nästan ) lååånghelg på.
Nu blir det nybränd DvD och chips, gottegrisen måste få synda! ;)
Gottans!          Over And Out

FestFisken ala £lli£ :

Ingredienser
Portioner: 4
♥600 g djupfryst fisk ( låt bli torsken, ta kolja ist )
♥½ tsk salt
♥2 krm peppar 
♥500 g räkor
♥2 msk smör
♥3 msk vetemjöl 
♥5 dl mjölk
♥½ dl hackad dill
♥1 dl riven ost


Gör så här

Tina fisken och skär i ca 2 cm tjocka skivor. Lägg fisken i en lätt smord ugnssäker form.
Krydda med salt och peppar. Täck med aluminiumfolie. Tillaga fisken i 200°C, ca 15 min.

Smält smör i en kastrull på svag värme. Lyft kastrullen från värmen. Rör i vetemjölet.
Tillsätt mjölken och rör om. Sätt tillbaka kastrullen på plattan. Koka såsen 3-5 min.
Tillsätt de skalade räkorna och hackad dill. Smaka av med salt och peppar.

Häll såsen ovanpå fisken. Strö över riven ost. Gratinera rätten i 250°C,
ca 10 min eller tills den fått vacker färg.
*Servera med kokt pressad potatis och sallad.


   ♥LYCKA TILL!! =)

Kommentarer
Anonym säger:

Jag gjorde din fisk och tösa älska den hihi, och jag som inte trode barn åt fisk! men det är gott och lyxigt med räkor till. Blev sugen nu, kanske blir det i morgon och ett glas vitt;-) thihi.

Trevlig långhelg.

2009-05-20 | 20:39:19
Linda säger:

Var jag som komentera;-) var lite för snabb på tassen där...

2009-05-20 | 20:39:52
EwElina säger:

Nu blev jag hungrig! ;P ;P ;P

2009-05-20 | 20:42:33
Fröken Viktig säger:

Ser ju riktigt gott ut :)

2009-05-20 | 20:59:54
Bloggadress: http://www.frokenviktig.com
Ung tvårbarns mamma säger:

Hej, tack för kommentaren. Jag är bara 19år. Står på designen under visnings bilden. =)

2009-05-22 | 10:56:53
Bloggadress: http://creatiiv.blogg.se/
Sofia säger:

det såg gott ut!

2009-05-22 | 11:11:26
Bloggadress: http://sofiacharlotta.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback