Bus eller Godis??


Har gjort lite fint och pyntat här hemma idag inför Alla Helgona.
Än så länge är ju Livia för liten att gå och "busa" med vänner,
förra året gick hon med storasyster men hon är istället för stor
( enligt henne själv! ) att gå i år. Lika bra det när jag ligger sjuk,
slipper jag oroa mig över det.;)  Skicka iväg J till affären för att
köpa godis ifall det kommer häxor och annat skumt o
ringer på dörren, vill ju INTE behöva svara - Bus! utan muta de
stackars sockerberoende vampyrbarnen...
En granne blev äggad förra året, det tycker jag är helt sjukt!
Att "göra ett bus" tycker jag räcker med att tjuvringa lite på
dörren eller göra som Liv och hennes syster gjorde förra året,
lägga fejkspindlar i  brevlådan ( små ätbara sådana. )
De äldre fattar ju inte riktigt vitsen, inte så lätt! Halloween är ju
ett relativt"nytt" påhitt som vi inte firat i Sverige förän på 1990-talet.
Det fanns ingen Halloween när jag var liten ( tro mig, annars hade
jag vart FÖRST ut med att tigga snask i husen. )...
Hur firar ni eran Halloween???  Nä, dax att förbereda middagen här.
Blir kebbab och strips, får släppa på nyttigheten när jag är sjuk...  ;)
Over And Out

Kommentarer
Linda säger:

Happy Halloween:)

2009-10-29 | 15:40:54
Maria säger:

Vilken dag är det Halloweenbus? Så man vet när man ska förberedd!

Här hemma har vi redan ungjä*lar som kastar äpplen på väggen. Vet ej om de försöker pricka fönstrena.. Kasta ägg och annan skit tycker jag är att gå över gränsen. Förra året fick en granne tre stora stenar kastade i väggen på Halloween.

2009-10-29 | 16:50:05
Bloggadress: http://svenssonsmaria.blogg.se/
Johanna UNG 2BARNSMAMMA säger:

Nej äggad vill jag verkligen inte bli..då ska jag ut och skrämma iväg barnen kan jag lova! ;) Nej men att kasta ägg är väldigt överdrivet..tycker också det räcker med lite enklare bus som att plinga på dörren eller nåt?!



Jag och mina syskon var rätt tidig med halloweenfirandet..vi hann ut en gång och bus eller godis fira..sedan blev vi för stora. :)



Mysigt med pynt juh!! Förresten när du känner att du är pigg nog får du gärna lägga ut bild på Livias rum- ;) nyfiken Vi är snart klar med Tindras rum, Alex blir nog klar ikväll. :)



Hoppas du gillar köttbullarna! ;)

Kramar

2009-10-29 | 16:50:46
Bloggadress: http://johannajois.blogg.se/
Cissi säger:

Krya på dig! Kramar Cissi

2009-10-29 | 19:26:46
Bloggadress: http://cissistankar.blogg.se/
Maria säger:

Usch & fy för att få ägg kastade på huset, det vill vi inte ha! Bäst att handla hem lite godis...



Krya på dig.



Kram Kram

2009-10-29 | 20:00:23
Bloggadress: http://sagafia.blogg.se/
Elin - Ett hus till oss säger:

Åh så kul att pynta lite, det måste jag nog också göra. Du är då duktig! Ha en mysig helg! Kramar Elin!

2009-10-29 | 20:22:38
Bloggadress: http://etthustilloss.blogg.se/
Anonym säger:

fin pumpa! Ha en kul Haloween!:)

kram

2009-10-29 | 23:03:23
Stina-Lee säger:

Var jag som komentera ovan! :P

kra,!:)

2009-10-29 | 23:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback