Livet enligt £lli£!


Det var Då...                               £lli£ - 2006.

Ni vet de där människorna som alltid säger:
- Jag är precis LIKADAN som innan jag fick barn och kan minnsan göra allt
som jag gjorde innan! Ja, ni vet DOM.
HaHa säger jag då. Det tror jag på lika mycket som jag tror på
Libress reklamen ( att man kan segelflyga bara för man har mens ).
Klart man är densamma ( nästan ) som innan men livet ter sig ju en 
smula anorlunda när man väl fått ett par kottar...

Tex:
Innan barn: Matlagning! Snabbmackaroner och mammaScans köttbullar
räknade jag som "att laga!" käk från grunden...;)
Efter Barn:
Rulla nörköttbullar, koka potatis med sås och grönsaker ÄR ATT
LAGA mat... Hela kostcirkeln ska det hellst va! Halvfabrikat ibland men alltid grönsaker till.
Innan Barn: LÖRDAGAR! Röjardag = Party och fest, smink vänner och vin...
Efter Barn:
Röjardag = Städa hela huset, småfix, besök, lördagsgodis och familjemys...
Före Barn: Kläder & Stil!  Mode/Trend och långa shoppingdagar på stan i skövde
och GbG när lönen kom... Smink och lösnaglar och blekning av hårbotten var 6e v.
Efter Barn:
Kläder från ellos/ H&M med rabatter, hemmashopping vid datorn i lugn
och ro. Smink är kul men är glad om jag hinner borsta håret en vanlig dag! Håret ja,
det är färgat mörkbrun som den brunett jag är var 3e månad. Lite lack på naglarna i
en glad färg är en ren mamma lyx!
Vänner före Barn: Spontana besök/övernattningar och dagdriv. =)
Efter barn: Inbokade besök sedan veckor, spontant kan det bli en fika på tre kvart
före dagishämtning och tvätt tid. Tur det endå finns tjejkvällar då vi kan dra till;)...
SÖMN Före barn: Å så skönt att det är helg! sova, sova , sova!! till kl 11.00 iaf;)
Efter Barn: Sömn! vad är det??? ja, just det ja! 6 timmars ostörd söm = utvilad!
SEX före Barn:  Närsomhellst, varsomhellst och låånga förspel...=)
SEX efter Barn:
Inplanerat, tyst och lugnt... förspel? = Ja, vi ses i pannrummet om 15 min
älskling... Var redo!! 
Egentid före Barn: Varför? Vem ska jag ringa?? kanske hänga me en polare eller killen.
Egentid efter barn: Därför! stänger av mobilen/telefonen. Låt mig va! det händer endå så sällan...
Tankar före Barn:  Det måste hända något snart! Vad är meningen med mitt liv???
Efter Barn:
Snälla låt det INTE hända någonting nu! allt är så perfekt. Att se barnen leka,
skratta och sjunga är verkligen meningen med mitt liv!!♥ Få se dem vara friska och växa
upp är som music för själen...

Ja, som ni ser så har jag ändrat mig en massa sedan jag fick barn! växt i mig själv.
Är jag fortfarande samma person? njae, är mer vidsynt och öppen nu tror jag.
Men när det är tjej kväll kommer gammla £lli£ fram, då är det svårt att stoppa... ;)
Hur förändrades ni och er syn på livet sedan ni fick barn??? * Nyfiken * hehe...
Over And Out
♥Mitt Liv! min Livia.

♥Busungen:
foto faster Carina Tropp. 17/10 - 09
Kommentarer
Camilla säger:

Haha... väldigt kul läsning! tror många känner igen sig. Mitt liv förändrades bara av att syrran fick barn. Har en helt annan mening nu med jular och allt.

Barn är livet;-) Fint kort på lilla Liv. kram

2009-10-20 | 15:13:26
sara säger:

gud du har så rätt så rätt. men de e allt bra underbart med barn. kramar

2009-10-20 | 19:45:07
Förvirrade Morsan säger:

nu blev jag ju lite inspirerad till att rannsaka mig själv och rada upp då och nu med mig också! man är inte samma människa, men nästan=)

2009-10-20 | 22:14:20
Bloggadress: http://forvirrademorsan.blogg.se/
FLOOSAN-LIVET SOM MAMMA säger:

haha jag fnissade gott när jag läste detta, du har så rätt så =)

2009-10-21 | 11:00:29
Bloggadress: http://floosan.blogg.se/
Johanna UNG 2BARNSMAMMA säger:

Vilket otroligt bra inlägg!!! :) Klart man blir annorlunda men jag fnissar i tysthet åt alla som säger som du skrev längst upp: Jag kommer vara samma människa och göra samma saker när jag fått barn! :D



Kramar till dig och fin magen!

2009-10-21 | 12:29:36
Bloggadress: http://johannajois.blogg.se/
Linda säger:

hahaaha... Ja det kan dom ju tro! Inget, jag menar Inget är ju sig likt när man får barn!! men de är ju värda det alla gånger de små guldklimparna.

2009-10-21 | 12:39:05
my säger:

Haha du har så rätt, klart man ändrar massa vanor...men ändå är man samma person och behöver INTE bli gammal för det!! kram på dig

2009-10-21 | 17:57:05
Bloggadress: http://myilivet.blogg.se/
Rebecca säger:

Hej Vackra!

Nej samma som man var innan barn tror inte jag heller på. Jag är oroligare nu, mer vaken, mindre partysugen, mer uppmärksam på småsaker tja..listan kan nog göras rätt lång. Men jag tror att de flesta bara förändras till det bättre.

Ha en jätte mysig kväll.

Kramar

2009-10-21 | 19:52:44
Bloggadress: http://www.cheeky.nu
Anonym säger:

hahaha... gu så bra skrivet!:)

2009-10-28 | 20:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback