Familjen Ingalls

Någon gång på eftermiddagen, vanligtvis efter maten infiner det
sig ett slags lugn över familjen.
Vi sitter kvar lite extra länge, skrattar lite extra och njuter lite extra mycket.
Det kan bero på att det är mörkt och kallt ute, de tända ljusen på bordet gör säkert sitt.
Dessa stunder är guld värd! då kan jag känna mig som familjen Ingalls,
( Ni vet: Lilla huset på prärien ) ingen tv, inga prylar, ingen lyx utan bara VI!
Pappa J som Charles ( fast utan det lockiga håret ) mamma £lli£ som Caroline Ingalls
och Livia som Mary ( med de ljusblå ögonen )... Sedan alla katter ( de agerar som kreatur ).
Bara vi och vår underbara lilla familj och bebisen som sparkar nöjt i magen...
Sedan blir det tjaffs, Liv ska tvätta händerna, katterna slåss om resterna på talriken,
J och jag kämpar med disken och plock och med ens är jag tillbaka i nuet.
Men den är ovärdelig, våran lilla lugna stund även om den är allt för kort.
Nu har Liv och jag badat, sjungt 34 barnsånger och hon sover nu gott i sin säng.
"Bara vi vuxna" uppe, kanske skulle ta och hångla lite med maken och
strunta i tvn och datorn ikväll!;) För det fanns ju ett skäl att det föddes så många barn i
familjen Ingalls, vad skulle de annars göra?!!
♥En riktigt mysig söndag önskar jag er!! =D   Over And Out


♥ Herr & Fru Ingalls, ett riktigt lyckligt äktenskap!!

* Bild lånad från Goggle. *

Kommentarer
Milla säger:

Ha en jättemysig kväll på prärien ;) Kram

2009-10-11 | 22:22:23
Bloggadress: http://sagabus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback