När lillan kom till jorden...


Tänk att man fick vara med om detta ÄN en gång!!
vilken lycka, så som vi väntat på denna unge... =)
Vattnet gick i lördags natt, vakna kl 03.00 av att sängen
fullständigt plaska av vatten, som en kran. Yrvaken väckte
jag J och sprang in i duschen... Och det tog aldrig slut, bara
vräkte ur vatten. Magen lixom bara sjönk ihop, såg ut som
jag redan fått ungen. På eftermiddagen åkte vi in för kontroll,
inga värkar men allt såg bra ut. Dagen därpå var värkarna
starka men inte regelbundna. Åkte in på kontroll vid 20.00
och kände av riktiga samandragningar, Livia fick vara kvar 
hos mormor över natten och det var tur! vi hann bara hem 
och vända i stort sett. Käka lite snabbt, nu var det 3 - 4 värkar
på 10 minuter bara sådär. J la gasen i bott och 23.45 var vi 
framme utan för KSS. Vägen in från parkering till förlossningen
kändes som den gröna milen, VÄRK på VÄRK gjorde att jag inte
tog mig fram fort. Väl inne kände jag hur krystvärkarna börja
komma, huvudet tryckte på! då berättade barnmorskan snällt
att det var full! fanns inte ett endaste rum... Bah, det brydde sig
ju inte bebben om! den ville ju ut NU!! så jag höll emot av alla
krafter jag inte visste jag hade tills vi tillslut fick komma in, på
samma sal som Livia föddes. På med lite lustgas och sedan föddes
en liten, mörk bebis en kvart senare. En dotter! så pafft, jag som
trott det var en liten kille... Och i samma sekund hon kom upp på
bröstet visste jag, att även denna lilla tjej stulit mitt mamma hjärta.
Nu och för ALLTID!! och lika starkt som första gången kändes det...

Sedan blev det födelsedagsfika!! då var det natten till Söndag, den 8/2.
Vi traska upp till BB, pappa J åkte hem och lillan och jag låg kvar i två
dagar. Ville hem redan dagen efter men fick stanna pg infektionsrisken
med tidig vattenavgång... Elmina och jag knöt samman, focusera på att
få igång amningen bra och blev utskriven i Onsdags. Det var en stolt syster
som rusa fram med lite röda ögon när vi blev hämtade. Hon titta på mig,
sedan på lillan och var rörd. Själv tyckte jag att hon växt otroligt min lilla
Livia. Kan inte fatta hur stor hon blev, bara sådär;)

Så gick det till när lillan kom till jorden, i ett överberlagt BB mitt i natten...
Och om jag skulle kunna göra det igen?? UTAN TVEKAN!!♥

Over And Out
          
    
Kommentarer
therese säger:

Grattis!!! så söt!!!! Kram på er!

2010-02-13 | 17:22:59
Bloggadress: http://mammahassel.blogg.se/
Ewe säger:

Grattis Grattis finaste bebisen.

puss puss

2010-02-14 | 21:07:46
annas Perssonliga säger:

Grattis till er fina lilla bebis. Var en stund sen jag kikade in hos dej men nu var jag nyfiken på att se om lilla bebisen kommit... och tänk vilken liten sötnos ni fått!!



Mys i massor!!

Kramar

2010-02-24 | 14:54:14
Bloggadress: http://annasperssonliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback