Hjälplös mamma...


Vakna på ett strålande humör idag! solen sken och barnen var glada.
Men detta ändrades snabbt, Livs dagis ( tre timmar om dagen ) har numera
blivit 2,5 timmar. De äter frukost vid halv nio då Livia lämmnas, de är
färdiga tidigast kvart i nio!! så man får sitta och VÄNTA!
Sedan ska hon hämtas SENAST sjugo minuter över 11, inte halv 12
som jag trodde! nää, då ska de andra sitta vi matbordet.
Men hallå??? det blir ju bara 2,5 timmar!! hur enkel vardagsmatte som hellst.
Tror inte fröknarna hinner med själva, för det satt tre barn i farstun PÅKLÄDDA
och vänta ensamma när jag kom idag! De fick inte ens sitta INNE på dagis!!
...De satt där ensamma som hundvalpar. Detta betalar jag full avgift för...
Nä, nu har jag tröttnat! ALLTID blöt blöja och stressiga fröknar,
är det vad som är bäst för barnen??? När Liv hafft sin blöja från 07.00
till 17.00 ( innan mammaledigheten ) börja vi märka dem, med en svart prick.
Och visst, samma blöja på hem igen, så fylld att den rammla av! och en rumpa
rödare än Rudolfs näsa. Nu tror ju inte jag att fröknarna gör detta med flit
men det kan väl inte vara mer än rätt att tycka att detta är vanvård? Skulle
vi låtit de äldre på mitt demensboenden hafft blöja så länge hade vi fått en
varning, en lex maria. Så varför ska våra barn få fara så illa. Funderar på att
säga upp dagisplattes och sattsa på öppna förskolan, tycker det är super trist
då Livia verkligen ÄLSKAR sitt dagis. Någon som har ng tips?

Hjälplös mamma.

Over And Out
Kommentarer
sara säger:

fy fan rent ut sagt. skulle anmälas rent ut sagt. så får de inte gå till.

2010-03-02 | 17:05:02
FLOOSAN säger:

jag hade pratat med dom. Sen hade jag bytt dagis. Så här ska det inte vara. Ursch va jobbigt! Vi hade kommunalt i början och hade det likande. Stressade fröknar. Vi bytte till föräldra kooperativ där vi blev chefer och fröknarna endast behövde tänka på att underhålla barnen. Vi bestämde antalet i barngruppen osv. I dag är det ett personalkooperativ men det funkade bättre för oss. Hoppas det löser sig till det bättre. För en dag ska hon gå upp på heltid och du ska jobba. Då vill man ha ett tryggt ställe man trivs med. KRAM

2010-03-02 | 18:50:05
Bloggadress: http://floosan.blogg.se/
my säger:

Kan inte tro mina ögon när jag läser, ha en blöja en hel dag, är de inte kloka! Anmäl, skrik, säg till dem, det är vanvård, stackars barn. Blir förbannad när jag läser sånt... Och 2,5 timme, ingen idé ju, inte humant för vare sig barn eller mamma!

2010-03-02 | 19:24:11
Bloggadress: http://myilivet.blogg.se/
Milla säger:

Nääe! Fy fasen så dåligt! Det är ju helt fruktansvärt :( Jag hade tagit kontakt med kommunen omgående och talat med den som är ansvarig. Det gjorde jag förut när det var en massa strul med Sagas förra avdelning, och det blev faktiskt bättring efter det.



Massa kramar!

2010-03-02 | 20:31:48
Bloggadress: http://sagabus.blogg.se/
therese säger:

prata med personalen!!! att inte ha fått byta blöja på en hel dag är för jäkligt!!!! det ska bytas!!! Säg till dem oxå om tiden! halv nio ska barnet få komma in på avdelningen... halv tolv ska ni vara ute från byggnaden dock... knepig "regel" men sann... känns det stressigt så testa att bara ha henne där några dagar i veckan, för ert välbefinnande!!! Funkar det inte att prata med personalen så får du ringa rektorn!!!

kram!

2010-03-02 | 22:25:41
Bloggadress: http://mammahassel.blogg.se/
Förvirrade Morsan säger:

men herregud, INTE okej! Prata med rektorn för förskolan? Det där med blöjan gör mig helt vansinnig, stackars barn! Frågan är om de ens byter blöja på nåt av barnen? Det är ju deras jobb. Om inte fröknarna hinner med kanske kommunen ska fundera på att anställa lite mer personal. På min sons dagis ser de alltid till att ta emot barnen när de kommer, följa med ut i kapprummet när de ska hem och har de inte precis bytt blöja på honom så säger de det direkt och ursäktar sig. Det är så det ska vara överallt! Men se till att prata med dem, nån ändring måste det bli. Ni kan ju inte vara de enda föräldrarna med klagomål?

2010-03-03 | 14:09:33
Bloggadress: http://forvirrademorsan.blogg.se/
£lli£ säger:

Tack för alla fina komentarer!! det värmer OCH STÄRKER!! skönt att höra att man inte är ( överkännslig själv )Men ska prata med dagis. KRAM!! =)

2010-03-03 | 14:55:06
Bloggadress: http://lorez.blogg.se/
Maria säger:

Fy & fasa vad dåligt!! Prata direkt med rektorn direkt, inget barn ska behöva gå med blöt blöja hela dagen!!

Vi har tyvärr också problem på vårat dagis..Saga gick med tunna regnbyxor & strumpbyxor under, gummistövlar med tunna strumpor i för någon dag sedan & då var det -1 grad ute..Lite kallt om man säger så & då hänger det tjocka kläder & tjocka varma skor som tål väta på hennes plats & detta är bara ett av en hel del problem, tråkigt men sant!



Kram Kram

2010-03-03 | 20:19:01
Bloggadress: http://sagafia.blogg.se/
Cissi säger:

Har aldrig hört något liknande! Mina tjejer får gå 5 timmar om dagen 3 dagar i veckan. Var det 3 timmar om dagen 5 dagar i veckan skulle jag nog hellre ha dem hemma. OCH var omständigheterna som du beskriver dem så skulle jag säga upp dagisplatsen omgående, alternativt tala med rektorn och säga att om det inte sker en förändring säger jag upp vår plats/byter dagis. Så får det absolut inte gå till. Blir helt chockad över vilket bemötande ni får på morgonen, blöjbyten eller bristen på dem, och att de sitter påklädda och väntar alldeles ensamma. Vad välkomna de måste känna sig?!?



Hoppas att det löser sig till det bästa för er. Kramar Cissi

2010-03-04 | 13:32:10
Bloggadress: http://cissistankar.blogg.se/
Cissi säger:

Hej, frågade en bloggvän, www.ionlywish.blogg.se, som är just förskolelärare vad hon tyckte, hennes svar: "NÄE! det verkar helt vansinnigt! Om jag vore henne skulle jag säga upp platsen och sedan tala med förskolechefen. BYT förskola! Ingen andra chans där inte.

Verkar vara en privat förskola, dom tar ofta in fler barn och mindre personal eftersom dom behöver tjäna pengar på sin verksamhet, det behöver ju inte dom kommunala. Det är vanvård och absolut inte okey!

Vidarebefodra gärna."



2010-03-04 | 20:19:22
Bloggadress: http://cissistankar.blogg.se/
Rebecca säger:

Nej men fy, sådär får det verkligen inte gå till.

Tycker du ska ta upp det med dagispersonalen.

Här får vi ha barnen på dagis 5 timmar alla dagar, men det varierar ju från varje kommun. Tycker verkligen du ska ta upp detta med dom, speciellt eftersom hon ändå trivs på dagiset.

Ha en fin fredag.

Kramar Rebecca

2010-03-05 | 13:45:56
Bloggadress: http://www.cheeky.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback