Att leva NU!

mms_img58456 (MMS)

Myggbetten på benen har inget med texten att göra! :S Ni vet uttrycket: - Livet är det som sker medans vi är upptagna med att planera annat. Det är så bra, för ibland känns det lite så. Åren går ruskigt fort, de där småbarns åren vi ibland längtar bort ifrån går över fortare än vi tror. Från att ha varit nr 1 till att få tönt stämpel i pannan och rasa ner till en 50:e platts.;D Min mamma sa något klokt, -Jag satt aldrig ner och titta på när ni barn va små och lekte, det hann jag inte! Men nu kan jag njuta i timmar av att se barnbarnen leka o busa. Tänkvärt! Hur ofta är vi verkligen i nuet?? Inte fingrar på mobilen, kolla FB, mailen, planera middagen, kusinens kalas eller känner en massa: Jag borde kanske... Ska bättra mig!;) träna på att verkligen vara närvarande med alla sinnen. Kram på er! I NUet.<3. Over And Out £lli£

Kommentarer
Cissi säger:

Det där har jag också tänkt på! :)

Även när man fotar och filmar för att "kunna se på sen" missar man ju faktiskt att vara här och nu. Man ser barnen genom en kameralins... Imorgon ska jag på kryssning, självklart packar jag ner kameran - men jag ska försöka att vara här och nu och tillsammans med barnen ändå.

Hoppas att ni får en härlig söndag! kram

2011-05-21 | 19:24:56
Bloggadress: http://cissistankar.blogg.se/
sara säger:

så sant så sant.

2011-05-22 | 21:07:05
Linda säger:

Du skriver så klokt elle, kunde inte sagt de bättre själv. Du kommer gå hur långt som hellst. Magister examen i all ära men du borde blh krönikör i typ mama el.r nått. Kram(:

2011-05-22 | 21:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback