a tribute


Alla djurvänner där ute ( och ni som inte gillar djur men endå har ett hjärta av kött & blod som pumpar ) kan nog förstå hur det känns att behöva ta ett sista farväl av en kär fyrfotad vän. Den tomheten som infinner sig och sorgen i själen. Igår fick min katt KITTY somna in efter en tids sjukdom, nu behöver hon inte lida mer och efterlämnar sig två fina kattungar på 12 veckor samt fler katter från förra kullen som lever och mår bra i sina hem runt om i trakten. Min Kitty, så liten, så söt och alltid så kärvänlig. Det var en lite speciell relation vi hade, hon och jag!

När jag var liten önska jag mig inget hellre än ett husdjur, hellst en katt! " Tänk jag drömde i natt, att jag hade en katt...." Men mamma var allergisk mot i stort sett alla pälsdjur så jag fick nöja mig med guldfiskar i en skål och vandrande pinnar. De var inte kul alls, gick ju inte att gosa och mysa med lixom. Så fort jag fyllt 19 och planera att flytta hemifrån efter studenten och fick jobb på vårdcentralen i Vara ( hade killen där ) så flytta vi in i en bostadsrätt med liten terass och tomt och tog katten med. Hon föddes i slutet av sommaren och var en av fem kattungar i kullen, när jag satte mig ner för att göra mitt val var det hon som kom fram till mig. Hon valde mig från start! Kitty fick hon heta och redan vid 9 veckor kom hon och stanna för alltid. Hon fanns där i bra tider, i svåra stunder, när killen stack, när jobben ändrades, när jag flytta hängde hon på.
Hon har vart med mig i över tio år och nu är hon borta.... Kommer Sakna dig! Men jag hoppas du tittar till mig ibland och att du har det bra i din katthimmel.
 
Kitty fem veckor: 2001






Over And Out

 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback