Vårens Inköpslista:



Precis när vårsolen börjat lysa på oss och fått hela tre krokusar att
slå ut i blom på framsidan kom snön igen! ;)) Det snöar flingor stora
som bollar ute...

Men våren kommer att komma som den alltid gjort, det är bara det
att vi människor inte kan veta NÄR! och det är väl skönt, att slippa
ha kontroll över allt här i livet.

Något man faktiskt har kontroll över är sina drömmar, mina dagfantasier
ägnas åt trädgården och huset som ska målas i sommar. Jag frossar i
vackra blommor som ska sättas, krukor som ska gjutas och hur gott det
ska bli att sätta sig ner med en bok i min syrenberså ( som jag ska plantera ).
Att plantorna bara kommer vara en meter höga ingår inte i fantasin, NÄÄ,
här är de flera meter och gräset sådär golfbanegrönt utan katt och hundbajs
och tusen taggiga tisslar...

Något jag däremot gjort som inte är en dagdröm är en liten
Inköpslista för Hus & Trädgårdsfix till våren och sommaren.
Så vi vet vad vi sparar till, ett sätt att se och kunna längta...


♥TILL TRÄDGÅRDEN: Syrenträd  &  Spireabuskar. Handelsträdgården.


♥TILL BARNEN:
Studdsmatta & Liten trädgårdsbänk. JULA i Skara.


♥TILL HUSET:
Mörkgrå färg till garage & tak, ljusare grå till fönster och dörrar.





Tror det kommer bli väldigt bra! Att hela huset får en lite "trendigare"
fasad och en mer inbjudande trädgård. Sedan är det alltid kul att få det
lite mer personligt... Huset ska representera människorna som bor där,
inte tvärtom...;-)


Over And Out

Kommentarer
Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror säger:

Underbart!! Ska nog också sätta mej och göra en sån lista :) Längtar så till värmen nu!



Kramar

2012-02-27 | 20:33:37
Bloggadress: http://sagabus.blogg.se/
Camilla säger:

Du som är så duktig på blommor och inredning kommer nog få till en fantastisk trädgård, och huset är väl redan i bra skick? Men lite färg piggar alltid upp.



Nu längtar man till våren, vi får ta en kaffe i sommar i din lilla berså! så tar jag med mig Hugo, då blir det lite mer bajs i gräsmattan hihi.



Kram vännen.

2012-02-27 | 22:02:36
Sandra säger:

Hej, vilken fin blogg du har!



Jag behöver din hjälp (!!!) Min son deltar i en tävling och är nu en av de 20 finalisterna, så därför behöver jag din hjälp genom att du röstar på min son!

Gå in på denna länken och klicka rösta under bilden

http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/Omslagstavling-finalister/Photo-competition-candidate-template-6507



Gå sedan in på min blogg och kommentera att du röstat på bilden så länkar jag dig i min blogg!

TUSEN tack för din hjälp & förlåt för jätte lång kommentar men jag är "desperat" efter röster! (A)<3



http://sandracederbom.blogg.se/2012/february/hjalp-oss-med-din-rost-blir-lankad.html

2012-02-27 | 22:19:51
Bloggadress: http://sandracederbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback