Mitt liv i tjocktarmen...



Vet inte om ni sett reklamen på TV? Den lille tjocktarms gubben
med alla papper som blåser omkring ( det ska likna ett kontor!)
En stressad tant ( magsäcken ) som gnäller över hur jobbigt allt
är. Tror det är reklam för någon ProViva eller liknade..??

...Hur som hells, känner jag mig som tjocktarms gubben idag!
Lite som att alla papper ( måsten ) flyger runt mig och jag tar först
foten för att stoppa det, sedan mina armar till slut har jag inga kropps-
delar kvar. Lite KAOS!!

Men det ska bli ändring på det nu, jag ska priotera mitt liv bättre,
det ska vara rätt ordning på allt. Nu är det bara papper, papper som
flyger, en mamma som stressar, äter inte, sover dåligt, skyndar för
att hinna, hinna med ALLT!!

Nä, nu ska jag välja barnen FÖRST, sedan min man och mina djur, mina
vänner ( som inte sett röken av mig den sista månaden när jag skrivit
B- uppsats! Jag är ledsen, ÄLSKAR ER!!♥ )
Jag ska äta regelbundet och börja motionera igen och släcka ner datorn
prick kl 15.30 varje vardag, då ska det vara barnen tid! Inget skolarbete
på helgen heller, det får gå endå.
Jag ska stänga av turbon för ett tag, inte köra på i 180 km/t utan bli en sån
där Söndagsåkande pensionär som kör i 40..! En jobbig jävel som är så lugn
att man börjar undra om bilen enns rör sig.

Nu är det snart helg igen, 5 grader och det spöregnar! En perfekt dag att
negga lite, slöa lite och ta igen sig på. Kollar på Bella, min underbara staffe,
hon kan det där med att ta det lugnt hon! idag går hon inte enns ut i regnet.



Bella & jag önskar er en riktigt fin helg!!



Over And Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback