Avig Mamma


...Morsdag ja, efter att jag upplyst övriga familjemedlemmar OM
detta faktum fick de eld i baken och kom in med frukost på sängen.
Några paketer hade de inte, och maken fråga lite försiktigt om det
var viktigt för mig..? Näråå svara jag ironiskt, när det är farsdag får
du ju både tårta, paket och sång på sängen men det klar, jag är ju
bara en vanlig morsa! inget märkvärdigt alls...

Jag fick presenter på eftermiddagen och tårta, resterna från Livias
kalas. Bra presenter också, en bok av Mia Skäringer: Avig Maria, har
precis läst ut hennes "Dyngkåt och hur helig som helst." Hon är ju så
bra, så ärlig och så ÄKTA! Av barnen fick jag också en groda, en simhoppare!
Den står i stenpartiet vid fågelbadet, ifall den vill hoppa i eller så.
Då var jag inte avig längre utan glad, för visst kärlek är gratis men en
liten present är vi allt värda!! Utan oss skulle hela världen braka ihop,
det är vi mammor som ser till att det alltid finns kläder till dagis, att alla
BVC kontroller sköts, vilka vänner barnen leker bäst med, läser mest böcker,
kramar, tröstar, tjatar, skriker, älskar, matar, badar och oroar oss för, natt
som dag!! Vi mammor, som har lånat ut våran kropp och burit barnet i nio
hela månade för att sedan födas, likt "skita ut ett piano", KLART SOM FAN Vi
är värda en lite present!!

Vi bada i stort sett hela dagen i värmen, på kvällen tog vi en lång promenad
runt Hindsbosjön med vovven, barn och vagn. Så vackert, sommrigt! Livia
plocka en jättebukett med blommor som jag sedan fick!♥ Till världens bästa
mamma sa hon, älskade ungar.♥




Vildblommor från Livia, den finaste presenten!




♥Over And Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback