Följetong...



Idag såg planerna ut såhär:

Kl. 07.30
Lämna Livia på dagis, 07.40: Åka med Elmina på tandkontroll.
Kl. 09.00: Besöka Bibloteket, lämna tillbaks barnböcker, plugga och
söka fakta om barnfattigdomen samt litteraturlista. Kl. 13.00 Äta Lunch.
Kl. 14.00 Gå långpromenad med Bella, handla fredagsmys och
15.00: Hämta barnen för Tacosmys med vänner ikväll medans J jobbar...

Men, som säkert de flesta mammor och pappor vet kan man INTE planera
dagen när man har små barn..! Istället såg det ut såhär:

01.00 Elmina vaknar! lägger henne i vår säng. 02.00 Elmina har inte somnat
ÄN! hon sparkar på min rygg så jag ber J som precis lagt sig efter jobbet ta
henne en stund. 02.10 J gör välling. 02.11 Elmina kaskadkräks över hela vår
säng, på oss och till och med på katten som sover nere vid mina fötter.
Natten blir en dimma av tvätt, renbäddning och duschning av gråtande barn.

Så tandläkaren avbokad, dagis medelad och barnen är hemma. Sitter och små
pluggar medans Svamp Bob fyrkant filmen rullar och HOPPAS, hoppas att på
sömn nästa natt.

Kräksjuka, en följetong i flera delar som aldrig slutar att visa repriser och har
fler specialeffekter för var gång. Ve och fasa! Nu tar jag 23 vitpepparkorn och
hoppas på det bästa!!




Kram på er!♥                    Over And Out
                                                   
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback