Till min Bella!



Detta inlägget är tillägnat min älskade Bella, våran underbara
hund. Du vaktar oss, älskar oss, skojar med oss och ser till
att vi promenerar regelbundet. Att jaga bollen och följa med på
äventyr i skog och mark är också skoj! Vi får inte heller glömma
kissekatten som du tagit under dina vingar. Han får alltid sova
hos dig i din korg och du håller kollen på han så han inte klättrar
på borden eller snattar maten som vi ställt fram till oss. Då ger
du han en lätt knuff så han skärper sig. Du vaktar barnen och ser
till att ingen skadar sig och hämtar mig direkt om du anar oro...

Du är helt enkelt BÄST!!! Jag som alltid varit en sk "kattmänniska"
och mer sett hundar som ett besvär, fick äta upp mina tankar flera
gånger om. Du varken skäller ( om ingen kommer ), dreglar, smutsar
ner, tuggar på saker eller bitts, allt det där som jag trodde hundar gjorde.

Igår gick vi en promenad runt stan i över två timmar i solen, underbart!
Vi mötte en ursöt liten Chiwawa som Bella bjöd med in i trädgården för
lek och bus. Jag var faktiskt lite orolig att min hund skulle skada den lilla
dammtussen, inte med flit utan genom sin storlek. Hon väger ju endå MÅNGA
gånger mer än den lilla voffen. Men, hon var så försiktig, det var en fröjd att
se dem leka, dansa sådär som hundar gör och springa runt.

Än en gång har jag fått bevisat för mig själv att i djurens värld ser de inte ras,
storlek eller utseende! Det är bara vi människor som gör det...!
 


Over And Out
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback