Ränderna går aldrig ur...


TigerKaka:
Ingredienser
♥4 dl mjöl
♥2 dl socker
♥1 dl flytande mjölkfritt margarin alt. raps/solrosolja
♥3 dl soja/havre/rismjölk
♥3tsk bakpulver
♥1 msk kanel
♥1 msk kardemuma
Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda ihop mjöl, socker och bakpulver och kryddorna. (vill jag ha choklad brukar jag skippa kanel och tillsätta 2 msk kakao). Blanda ner margarinet och rismjölken och häll upp i en smord och bröad sockerkaksform och låt den stå i ca 40-45 minuter. Man kan även prova att sticka kakan för att se om den är klar.
ωTänk er: En kall fredagskväll, ljusen är tända, allt är som upplagt för fredagsmys
men godis suget sätter in! Hela kroppen SKRIKER efter något sött och gott att smaska på framför tvn.
Vad att göra när kiosken är stäng och närmsta affär känns miltals bort? ( ok, ett par KM )
JO! man kan baka... Som på stenåldern! hehe... Vem behöver godis framför filmen när man kan smaska
tigerkaka och kaffelatte ist?! Det ska vi göra nu. Hoppas ni alla får en lika mysig fredagskväll ni med.
Over And out


Kommentarer
Linda säger:

Mums vad gott med tigerkaka! aldrig bakat det! men det verkar ju inte så svårt. Fin blogg du har.:):)

2009-10-10 | 11:55:49
Bloggadress: http://liindis..blogg.se/
£lli£ säger:

*Det var första gången jag baka tigerkaka oxå! men det var otroligt lätt... och GOTT!! slut nu;)

Lycka Till!! =)*

2009-10-10 | 14:14:18
Bloggadress: http://lorez.blogg.se/
h säger:

jag vill också baka!



Det är faktiskt jag som har gjort hästen =) Kul att du gillar den

2009-10-11 | 15:12:38
Bloggadress: http://halshammar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback