Vart är Jesus?


...TJOH! Igår var vi på secondhandbutikerna i stan och kolla, hittade en del fynd.
Tjejerna fick prova ut var sitt Lucia nattlinne och så blev det var sin uppsättning
tomtekläder för 5 kr styck!! Rena rånet. Själv hittade jag en 30 cm hög tomte som
jag döpte till Thor-Leif och en julkrubba modell större. =)
Blev så glad, länge har jag letat efter en komplett krubba. Men väl hemma hittade
jag inte Jesusbarnet... Meningslöst att enns ha en julkrubba utan för han är ju
själva huvudapersonen.

Efter jag nattat barnen plockade jag upp lite på deras rum och när jag lade
tillbaka Barbiedockorna fann jag det lilla Jesusbarnet i den lilla docksängen.
Elmina erkände att hon norpat det lilla barnet direkt ur påsen när vi kom hem.;))
Men, slutet gott, allting gott.

Inte många dagar kvar nu tills 1 Advent, då ska vi ha adventskalas för familj,
släkt och vänner! Ha paketutlottning, äta gott och gå på tomteparad.

Thor-Leif & Julkrubban ( nu även med Jesus )!!!
 
 
 
 
 
Over and Out
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback