Kattmänniskor VS Hundmänniskor

 
 
 
 
 
 
 
 
Ända sedan barnsben har jag beundrat katter, tyckt att dessa varelser är överlägsna alla husdjur. Kattungar♡ Ni vet när de öppnat ögonen och precis lärt sig gå... Ååååå. Jag tyckte faktiskt att hundmänniskorna var nästintill lika fanatiska som hästfolk. Hur de höll på med sina jyckar, all tid, energi och pengar!! KATTER klarar ju sig själva, förutom mat en gång per dag och lite mys & kärlek.. Dessutom var jag lite rädd för hundar, de kunde kanske bitas helt oprovoserat.. Klumpiga, jobbiga, bitiga, stinkande och dreglandes. 
Men så kom Bella, efter inbrottet kändes det bra med en hund när maken jobba natt. Hon var jobbig första veckorna, kissa på mattor, bet sönder skor, hoppa på barnen och drog i kopplet. Men efter att hon vuxit in i familjen, gått valpkurser, tränat, fått lite handfast kärlek hade vi fått världens goaste hund. Hon vaktar hemmet, är en jäkel på att spåra, tycker om att gå på långpromenader och hänger med övetallt faktiskt! Viktigast är all den otroliga kärlek hon ger till oss alla i familjen. Vet inte vad jag skulle göra utan henne!♡
Och hon varken dregglar, stinket, nafsar, bits eller är speciellt jobbig. Så där fick jag för mina fördommar!  ;-) Man kan nog säga att jag är både katt och hundmänniska idag och precis lika fanatisk som de flesta seriösa hunsägare är och med stolthet!
 
Bella har varit sjuk ett par dagar så det har varit mycket kännslor och stor oro. Idag fick hon dropp under huden hos vetrinären som var säker på att hon fått ner en bakterie i magen. Hon har piggnar på sig under dagen och nu så smått börjat dricka igen. Hon är hungrig men ska fasta tills imorron och då blir det kokt ris/pitatis och kyckling/fisk som gäller. Bra mar för magen helt enkelt. 
 
Hund & Kattmänniska!

Katter ansågs i antikens Egyptien som Gudar, de har INTE GLÖMT detta!!;-)
 
 
 Over And Out
 
 
Kommentarer
Linda säger:

Min Nisse har inte heller glömt! (;
KRYA PÅ DIG BELLA!♥

2013-05-16 | 11:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback