Signe of Sweden


Idag ska jag träffa en guldsmed! Tanken är att ta in min mormors gamla guldring
så att den kan återanvändas till mig på vårt bröllop. Vet att det är fullt möjligt
vad kostnaderna blir är en annan femma;) Den är grymt stor och jag har bebisfingrar...

Ska även be han gravera in bröllopets datum i våra förlovningsringar,
skumt att gå ringlös till dem är färdiga.

Är helt kritvit under där ringen suttit, ni vet sådär som alla Gifta gubbar på krogen har! ;)
hehe... de som raggar och har ringen i fikan.

Känns så bra att återanvända något så fint,

Min älskade mormors, som gick bort tre dagar efter Livia föddes.
Vet att hon levde under ett lyckligt äktenskap med den ringen tills " döden skiljde dem åt!"

Signe of Sweden.


Over And Out

Kommentarer
Kattis säger:

Hallå!

Vad mysigt att få mormorsringen.

Hoppas det inte blir allt för dyrt.

Jag hade för stor ring för de missa at ta in den så det fick jag göra efter bröllopet och då var den redan graverad. Så min text är inte rätt nånstans.

Åh, nu blir jag arg för jag inte bråkade att de skulle gravera om den.

Äsch, det var bara mitt namn som fattades.

Ha en skön dag!

KRAM

2009-05-20 | 15:47:28
Bloggadress: http://kattis11.blogg.se/
Rebecca säger:

Det tycker jag är fint att göra.

Vi lade till guld från alla våra bortgågna släktingar i Henrics vigselring och sparade lite till ringen jag själv ska designa så småningom.

Ha en härlig onsdagkväll (höll på att skriva fredag).

Kramar

2009-05-20 | 19:02:34
Bloggadress: http://cheeky.webblogg.se/cheeky
Linda säger:

Vad gulligt! vi tog min farmors gammla, bra att va ekoreko. Sedan är det ett mysigt arv också tycker jag! kramar till er.

2009-05-20 | 20:37:37
Ewelina säger:

Vad mysigt! bra att saker kommer till annvändning!

Trevlig helg ( ja, nästan ) även om du inte e ledig på fredag då! jag sticker till Skåne, åter sön.

Träning på mo? eller passar on bättre?

Pusss---;--@

2009-05-20 | 20:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback