Passiv, aggressiv...

Imorrn då ska här krigas! fast på kvinnors vis....

Inga armekläder eller vapen krävs, bara en tele-

fonlur och en arg mamma ( JAG ) och en tjurig VC-tant.

Liv har ont i öronen, det har hon hafft i fem dagar nu,

värst är det på natten, då gnyr och gnäller hon från kl 03.00

och framåt... Synd om henne, synd om oss, synd om katterna

ja det är snart synd om grannarna oxå!! VILL SOVA!!! På vårdecentralen

( alias: pensionärer med nageltrångcentralen ) säger de att man INTE kan

ha öroninfektion utan feber! VA?? Varför inte?? Själv har jag hafft det
( som litet
öronbarn ) ett 30 tal gr. Har sjukvården gått bakåt?
ska vi ta till gammla huskurer
med bark och örter?
Kanske skulle ringa den skuma tanten på stan, hon som sover på parkbänken
( om hon nu  har telefon? ) och fråga om hon har någon läkekonst,
ser ut som en häxa iaf.

Nä, imorrn är det jag som tar i med hårdhanskarna och KRÄVER en Vc- tid!!

Vill ha min gamla glada, pigga och SOVANDE Livia tillbaka...
Nu ska jag lägga mig och hoppas få ett par timmar sömn iaf. 
*GOD NATT* Over And Out


Sömn, UNDERBARA Sömn...

Kommentarer
Förvirrade Morsan säger:

dåligt av dem! själv har jag också haft öroninflammation utan feber ett antal gånger (också gammalt öronbarn). jag fick tom sagt en gång efter undersökning att jag inte hade öroninflammation, nästa dag sprack trumhinnan av inflammation...skäll riktigt ordentligt på dem!

2009-10-08 | 23:14:30
Bloggadress: http://forvirrademorsan.blogg.se/
Anouk säger:

Hej och vad roligt att du hittade in till mig:)



Fin blogg du har. och fruktansvärt fin katt:D Ser fram emot att få kika i handväskan;)

2009-10-08 | 23:25:14
Bloggadress: http://anouk.blogg.se/
Fröken Viktig säger:

Gamla huskurer då är det vitlök i öronen :P NEJ på dem bara i morgon, synd om lilltjejen ju. Kram

2009-10-08 | 23:33:30
Bloggadress: http://www.frokenviktig.com
my säger:

Märkligt va anti de kan va ibland på VC! Kriga på du, lycka tilL!

2009-10-09 | 08:30:15
Bloggadress: http://myilivet.blogg.se/
Mia ☆ säger:

Hoppas de skärper sig och ger dig en tid! Lycka till med krigandet :)

2009-10-09 | 09:33:08
Bloggadress: http://www.thelifeofmia.se/
Johanna UNG 2BARNSMAMMA säger:

Men åhh så arg man blir på dom ibland inom vården!

Som nu när vi ville kolla Adrian, så hade dom minsann inga tider alls, ingen hjälp överhuvudtaget så vi åkte till Distriktsläkarjouren och det vara bara att fara på barnakuten. Gissa om man har lust att ringa upp och säga till dom på VC nu att hade inte vi åkt upp hade han blivit mycket sämre...IDIOTER!



Lycka till och stå på dig!

Kramar

2009-10-09 | 10:43:26
Bloggadress: http://johannajois.blogg.se/
Sandra säger:

På dom bara! bara att kräva en tid, arga morsor är inte att leka med. Själv har jag haft öroninfektioner massa gr utan feber. Lycka till.

kram till dig och sötungen. Ps. Söt kissen är..:)

2009-10-09 | 12:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback