Grattis SVEA!!

Jopp, Sveriges nationaldag! - vågar man fira? frågar vissa.
Självklart säger jag!! finns inget bättre land enligt mig...
Fritt från krig, lika rättigheter för alla, kvinnorna tas på allvar,
barnen har fri vård och rätt till dagis o skola. Så det var med
stolthet jag idag slog mig för bröstet och hög in på de ljusare
tonerna i - Du gammla, du fria!! tjoho va pretto och inte är jag
det minsta rasistisk för det!! ( det var faktiskt mer barn o vuxna
av utlänsk härkomst som fira nere på stan i dag än "Svennar" ).


Andra bra saker med Sverige: =)
♥ Pappaledighet.
♥ Årstiderna, ( även om vintern är onödigt låång ).
♥ Midsommar o jordgubbar med grädde.
♥ Naturen ( o allemansrätten )
♥ Rent vatten. ( direkt ur kranen! )

Inte lika bra saker med Sverige: =(
♥ Regn & rusk!
♥ Surströmming o sill. huuua
♥ mygg o fästingar
♥ Ullareds hysterin.
♥ Filmen: Allt om min buske.

Over And out

Kommentarer
Milla säger:

Hi hi underbar lista!!

Hoppas ni har haft en fin nationaldag :)



Kramar <3

2010-06-06 | 22:31:54
Bloggadress: http://sagabus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback