En sista Chans!


Du är aldrig så ensam, att du inte har en vän.
  Så när natten är över ska solen åter lysa igen...

Vakna på lite "bättre" humör idag! var på VC igår,
hafft feber i ett par dagar. Men nu äntligen verkar det
vända. Funderat mycket på Livias dagis situation, och
TACKAR för alla svar... Känndes skönt att få lite stöd och
uppmuntran! man tror iblan att det är en själv som hormonell
nybliven tvåbarns mamma det är fel på. Har beslutat att ge
fröknarna en sista chans! sist jag tog upp det med blöjbyten
fick jag nästan skäll tillbax! HerreGud vad är det för fel på en
del 40 - 50 talister?? varför kan de inte bara be om ursäkt, ta det
och gå vidare?? Lära sig utav sina misstag eller iaf erkänna dem!!
Nä, de bara neka, skyllde på varann och tyckte de inte gjort något
fel. Så nu ska jag ÄN en gång ta upp detta och blir det inte bättre då
tar jag rektorn och sedan kommunen! På Livs förra dagis var det 
toppenbra, där byttes blöjor på rutin och man kunde hitta lösningar
på det mesta! Underbar personal. Här känns det som det behöver in fler
YNGRE, PIGGARE och RAKARE personal bland gruppen...
Ett alternativ är ju att byta avdelning, vi bytte ju dagis från första början
för att detta låg så nära och bra. Bara tio minuters gåväg, men vad gör
det om man inte är nöjd! Så sista chansen, ett hopp om att allt löser sig.

Over And Out


Kommentarer
Amanda säger:

Jag håller helt och hållet med dig. man måste kunna ta lite kritik. Ta åt sig, be om ursäkt och sen gå vidare. jag har haft otaliga diskutioner här hemma med våra nattvak, eller iaf ett av dom. Människan KAn bara inte ha fel. Fruktansvärt frustrerande. För även om det är en person som jobbat inom samma yrke i flera, flera år och som också säkert är jättebra på det denna gör så innebär ju inte det automatiskt att denna kan MITT barn bättre än MIG. Man måste kunna lyssna på andra också.

Hoppas det löser sig för er.



Ha en riktigt fin fredagkväll och en underbar helg!

Kramar

2010-03-05 | 17:53:27
Bloggadress: http://creyla.blogg.se/
therese säger:

Prata med dem!! lyssnar de inte så ringer du rektorn! funkar inte det... ring Ulla-Stina Milton på kommun=)

HOppas det löser sig!!! kram!

2010-03-05 | 19:53:19
Bloggadress: http://mammahassel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback