Bebisliv:


Lilla Elmina var igår och fick tre månaders vacinen,
en spruta i varje lår. Själva sticket gick fint, den ungen
är lugnare än en filbunke men det var värre efter...
Feber och lite kramp under eftermiddagen och kvällen,
hade bara "äckel alvedon" som Livia kallar det hemma
( dvs: flytande! )... Fick i ett par tsk iaf så natten har vart
lugn. Mini hade växt 5 cm sedan förra besöket, detta var
tydligen mycket då bvc tanten kontrollera detta tre gånger
haha, totalt har lillan växt 11 cm sedan hon föddes och nästan
dubblat sin vikt!;) Va fort det går, stolt är jag oxå eftersom
jag helamma än! har mat så det räcker och blir över...
Tänkte börja lite smått med smakportioner nästa månad,
hon har visat tecken på intresse när vi sitter och äter!;)
Hur gammla var era barn?? Livia börja tidigt, redan vid 4 mån,
och på 1 års dagen åt hon allt som vi åt! ( stark curry & chilli
var en favorit hehe... )

♥Over And Out



♥Liten Livia äter sin första burk, morötter & frukt!;)
Kommentarer
annas Perssonliga säger:

Hej!

Det är aldrig kul med vaccinationer :(



Mina tjejer har båda börjat med smakportioner vid 5 månader ungefär och fram till dess har jag helammat.När jag sen slutat amma helt (Siri runt 8 månader och Ellie ca 10) har matintresset exploderat, inga problem varken med mat, gröt eller frukt :)



Ha en fin dag!

Kram

2010-05-18 | 12:32:10
Bloggadress: http://annasperssonliga.blogg.se/
Småbarnsmamman - Mamma till en pojke med Diabetes säger:

Åhh sötnosen eran!! :)



Jag kör rätt lugnt jag med..ammar fortfarande så jag har inte direkt något bråttom men jag har inte gått ner ett enda kilo sedan vi kom hem från BB (har alltså 10 extra kilon kvar)..snarare gick jag upp ett kilo. :P Så jag nöjer mig med snabba promenader och en liten sträcka jogging.



Oliwer fick börja med smakis för en vecka sedan, men bara för att han verkade intresserad och inte verkade bli helt mätt. :)



Hoppas du har det fint i det fina vädret!

Kram

2010-05-18 | 14:42:09
Bloggadress: http://johannajois.blogg.se/
Elin - Mamma till Edvin och lillebror i magen ♥ säger:

Vilka fina bilder!

O visst är det otroligt va snabbt tiden går...kan inte förstå att min "lilla" Edvin ska fylla tre år på måndag o snart är storebror :)



Kramar

2010-05-18 | 16:36:25
Bloggadress: http://www.edvinsmamma.wordpress.com
Milla säger:

Vad skönt att hon växer så duktigt!

Noah började också visa vissa tecken på att han också ville äta ;) Han satt med öppen mun och smaskade. Han fick börja med lite lite smakisar förra veckan, han blir 4 månader på torsdag :)



Kramar

2010-05-18 | 20:57:17
Bloggadress: http://sagabus.blogg.se/
sara säger:

vi skall vaccinera viktor i eftrmiddag 1,5 år. viktor börjafe med mat vid 5-6 månader men han vägrade ju äta burkmat så han åt våran mat redan vid 7-8 månader minus salt.



kan tyvärr inte komma på livias kalas då vi skall fira mig denna dag här hemma.



kram kram

2010-05-19 | 09:05:45
£lli£ säger:

Sv: Ja du fyller ju då Sara!!=) Grattis i förskott.

hoppas vi kan ses en annan dag! KRAM KRAM<3

2010-05-19 | 09:13:09
Bloggadress: http://lorez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback