Att leva sin dröm...

Säger alltid till mina och andras barn att man ska leva sin dröm!!
- Att man kan bli ALLT man vill, bara man inte slutar drömma,
kämpa eller tappar tron på sig själv... Är dock sämre på att leva
" som jag lär" ;). Vill ju börja läsa igen, bli något mer än BARA
undersköterska! men är lite rädd, rädd att inte orka, rädd för att
inte betygen ska räcka, rädd för allt som är så nytt men endå så
spännande... SocialPsykologi på högskolan i Skövde är det jag nu
riktat in mig på, men då måste jag först läsa upp matte mm. på
komvux vårterminen 2011. Ska ringa katedralskolan i Skara och
höra om det finns kvar plattser, sedan är det bara att hålla tummarna
att betygen räcker. Nervös är jag iaf!!;))

Idag lyser solen och vi ska ta en tripp till parken, hoppa i löven och
bara njuta av den underbara dagen. Önskar er det samma!! =)
Livia i trädet & lilla Elmina kryper i gräset. Okt - 10


♥Over And Out

Kommentarer
Isabel säger:

Det där med dröm var alltid en självklarhet för mig när jag var yngre. Jag drömde om en karriär som jurist och jag gjorde vad jag kunde för att bana väg till det yrket genom att studera samhäll-juridik i gymnasiet. Men sen gick det utför när jag hamnade i fel umgänge och brydde mig mer om fester än skolbetyg så här är jag nu utan bra slutbetyg och ingen vilja kvar att bli jurist.

Känns som att jag uppfyllt min dröm - att bli mamma och vara en bra sådan, samt en bra sambo. Men såklart jag vill vara mer, vara något för mig som ingen kan ta. Som en utbildning. Frågan är ju: VAD vill jag bli..? Jaja, det kommer väl så småningom :) Nu får jag njuta av att vara hemma med mitt barn :)

Kramar

2010-10-05 | 13:11:21
Bloggadress: http://aizah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback