Pest eller bäst...?

                                                                                  

         Sitter med hemtentan,
( ja, inte exakt just nu då! nu bloggar jag ju... )
Fastnat på sista uppgiften som i korthet går ut på att skriva om en risk i samhället,
Vi ska här med belysa detta område eller fenomen med hjälp av tre teoretiska begtepp...
De är skrivna på fackspråk, "proffesor Baltarsar" släng dig i väggen gubbe!! och dessutom
är hela boken på engelska. Men det kunde lika gärna stått på Arabiska, jag hade inte fattat
mer om jag så läst baklänges hängandes upp & ned som en pungråtta!!
Mitt ämne: "min risk" är snabbmaten, främst med alla konstiga tillsattser, fetter och olika
färgämnen vi stoppar i oss dagligen och serverar våra barn. Mat som kan stå sig ett halvår
 ( jag hade ett äpple som var lika rött & fint efter 7 månader ) medens de jag fick av grannarna
i sommras blev dåliga som sig bör efter en vecka eller två. Skrämande!!

I vår familj äter vi på Mc Donalds HÖGST en gång i halvåret, då mest för att få en bok/leksak
 till barnen som tjatar om happy meal. Men fettman ökar hos såväl vuxna som barn, vissa barn
väger idag mer i mellanstadiet än en fullvuxen man gjorde för 50 år sedan, diabetes, allergier och
andra sjukdommar ökar och går allt längre ner i åldrarna.

Vad tycker ni..? Kan ni känna "oro" över att inte riktigt veta vad maten innehåller och vad dess
efekter kan få på oss längre fram! ( Våra barns barn o.s.v. )
Personligen tycker jag snabbmat kan funka bra någon gång ibland, när man ABSOLUT INTE hinner
laga mat funkar Stinas kycklingklubbor och MammaScans köttbullar kanon med lite snabbmakaroner,
men Pizza, kebba och hamburgare bör man nog begränsa till max ett par gr i månaden och bör nog
INTE vara något man käkar dagligen... Men smaken är som baken!

Mc Donalds, Pest eller bäst...???                                                                    





♥Over And Out
           

Kommentarer
My säger:

Äter ALDRIG på Mc donalds!

vart man är i världen så finns det där med sina

äckliga burgare, inte konstigt att fettman är en epedemi i världen. Lycka till med arbetet btw.(:

2011-12-12 | 16:23:07
Bloggadress: http://mittlivsomMy.blogg..se
Cissi säger:

Vi äter på McDonald´s lite då och då, mest för att det finns överallt. Men finns det någon annan restaurang som alternativ väljer vi ofta den i stället, typ grekisk kolgrill, sushi. Men tjejerna äter oftast inte tex pommes frites utan endast en burgare, frukt och milkshake.



Hoppas att din luciadag blir mysig.

kram

2011-12-12 | 18:13:03
Bloggadress: http://cissistankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback