Vad gör du en helt vanlig dag??



...När man pendlar (3 tim) ett par gånger i veckan blir det att
man sitter på bussen och filosoferar, tittar in i alla fönster, ser
cyklar, bilar, familjer, alkisar och pensionärer knattra runt där
ute i diverse kommuner. Vad gör de en vanlig dag? Är de påväg
till jobbet, ska de handla och isåfall vad? hur ser det ut i deras
hem,,, Ja, lite så går tankarna!! Har de någonsin älskat någon
så det gör ont i själen, blivit svikna, eller lever de ensamma?!



Min Dag:
Klockan ringer strax före 6... Äter yoghurtshake med banan.
Om jag inte  ska med busen till HV, så tar jag en snabb
promenix runt hindsbosjön eller går till gymet. Efteråt äter jag ägg &
kaffe, minst 2 stora koppar och tar tag i pluggandet. Brukar luncha
hemma eller på stan med en vän! Viker lite tvätt, plockar & fortsätter
läsa tills tjejerna slutar dagis! Då är det deras tid. Ibland går vi till
stan och leker i Olinspark, ibland matar vi änderna eller bara går
till lekplattsen. Kl. 18 är det ALLTID Middag, den är helig och äts i köket
med hela familjen. Sedan passar jag på att kolla mail, FB mm medans
barnen sitter framför Bolibompa. Kl. 19.00 - 19.30 är det Sagostund &
mys innan nattning. Nu skulle jag gärna skriva att jag är social ett par
timmar här, och det händer väl en gång i veckan max! En kvällpromenix
men en kompis eller en sen fika men oftast slökollar jag framför tvn eller
läser någon pocketbok...
Jag förbereder alltid barnens kläder i små högar, mina egna kläder &
packar väskan inför morgondage och laddar kaffet då jag är så extremt
morgontrött o seg!;)
Kvällen avslutas nästan alltid tillsammans med J och en bra film... 
Händer att jag somnar i soffan!!;))


 Vad gör du en helt vanlig dag??


♥Over And Out

Kommentarer
Jenlen säger:

låter som du har en bra dag, jag brukar gå upp vid 6,10 gör mig iordning åker förbi föräldrarna & äter frukost ibland (bor i samma område) sen vidare till jobbet börjar 7,30 varje dag sen jobb till 16,30 sen olika oftast handla mat, surfa vid datan, ut & gå kanske till skövde ibland lite olika :) hihi usch så tråkigt det låter man har det men blir ju oftast det samma :)

Jag gillar att åka buss, mysigt & att sitta & läsa tidningar osv..Kram

2011-09-06 | 20:55:41
Bloggadress: http://jenlen.blogg.se/
£lli£ säger:

Sv:/ Ditt liv låter inte det minst tråkigt Jenlen!!=)

2011-09-06 | 21:03:52
Bloggadress: http://lorez.blogg.se/
Millan säger:

Min dag ser olika ut, men vist är det skoj att fantisera om andra. Skönt med buss på det sättet. Kram

2011-09-07 | 20:10:11
Bloggadress: http://blogger.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback