Godis stopp!



Nu är det slut på sötebrödsdagarna för Fru Ellie-Pellie-Karamelli!!
Efter månadens fullständiga frosseri i kalas, tårta och snask säger
jag STOPP! Man vänjer sig fort vid det goda livet... Fick en hel del god
choklas i present och överbliven fika som jag nu överlämnar till make
och barn, till helgen då! för även småtjejerna har fått smak på allt
sött och Livia tror att det står bullar och kakor på menyn varje dag
kl 16.00. Min kära mor trodde att om hon bara "förklarade" för henne
att sötsaker är dåligt för tänderna så skulle suget försvinna av sig
självt! Haha... Lite kul, tror de flesta fyra åringar skiter i tandtroll
ärligt talat, finns det godis hemma så tjatar man!! jag var likadan.;)

Men nu är resterna infryst, godiset ställt på HÖGSTA hyllan, och att
hämta en stol + ett verktyg för att NÅ chokladen orkar jag faktiskt inte.
Fruktskålen är NU påfylld och i kylen står goda smothies & fruktyoghurt.
I skafferiet nybakt grovt bröd, russin och nötter för ett nyttigare mellis.



Min vikt står oförändrad på 59, 4 kg men med ett par veckor till av
kalasfrossa skulle det säkert smyga på både tre och fyra kg och det vore
ju lite trist när man slitit så hårt. Det blir ju en sommar i år också, även
om den kan kännas avlägsen... Svårast är dock chokladsuget, de som säger
att några rutor mörk 80 % mörk choklad tar bort det LJUGER!!
Då hoppar jag hellre chokladen helt på veckorna och unnar mig en 75g riktigt
good Mjölkchoklad till lördagsgodis ist, det och sura nappar...

En morot är att jag tänkte anmäla mig till vårruset i år, En kul grej!
Alla löprundor med voffen har faktiskt fått mig att gilla att jogga...

Har ni något sug som är extra svårt att bli av med?
Eller en morot inför träning/hälsa nu i vår...??




♥Lev Väl! Over And Out

Kommentarer
EWE säger:

Trodde jag var din bästa promenadvän;)

hihi. Snart har förkylningen släppt och vi

kan ta hela skara hälsan igen.



Pussss --;--@

2012-02-27 | 15:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback