Måndag den 18 juni 2012


Dagis är stängt idag, vi är lediga. Hela förmiddagen har regnet bara öst
Ner över oss och hela förmiddagen har barnen tjatat om att hoppa på
Studsmattan. Men nu skiner solen så då får vi passa på att springa ut och
Njuta innan nästa åskskur.

Namnsdagar idag: Björn och Bjarne. Förra måndagen var det Bertil/Berthold.
Seriöst? Behöver inte namnen på namnsdagarna uppdateras lite snart..!
Jag menar;
Gotthard, Erhard, Carita, Reidunn, Fingal, Esaias, Hermine,
Botvid, Bartolomeus, Alfhild, Orvar, Hjördis, Ansgar, Anshelm, Valfrid.
VEM HETER DET ???

Själv fick jag min namnsdag den 11 Juli i vuxen ålder, ELLINOR. Innan
Fanns bara Eleonora. Det var så trist att aldrig ha en sån där nyckelring
Med mitt namn på som de flesta hade. Mina barn har inte heller några egna
Namnsdagar. Livia är ett urgammalt namn endå finns bara LIV och OLIVIA.
Elmina är ju en förkortning på Wilhelmina så hon får fira då.
Visst finns det mycket modernare och mer ”vanliga!” namn som förtjänar en
Platts i kalendern.?



"- Ska det ALDRIG sluta regna????"


ÖNSKAR ER EN BRA START PÅ NYA VECKAN!! 




♥Over And Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback