Shit Happens!


En av livets svåra frågor är: VARFÖR BYTER INTE MÄN toapeppersrullen!!!
De verkar seriöst tro att det växer ut av sig självt, att det krävs både borr
och skruvmejsel för att byta denna..???  De låter helt enkelt den tomma
rullen sitta kvar och hämtar en ny rulle som ställs någon stans på toaletten.

Igår när vi skulle iväg insåg jag stressat att pappret var slut! Så där satt jag
med rumpan i toan och glodde på den bruna lilla tomrullen. I detta läget fanns
det bara en sak jag kunde göra; ROPA!! Så jag skrek på barnen eftersom de
var de enda som var hemma. Min fem åring ignorera mig totalt, två åringen
kom dock redo att hjälpa! - Kan du gå in på gästtoan och hämta en toarulle
åt mamma hjärtat, jag behöver papper. - JA, de kan Minna göa mamma! sa
Elmina. Hon gick raskt in, öppna dörren och försvann...
- HALLÅ!! Vart tog du vägen?? Ett huvud sticker ut bakom dörren med fullt av
toa papper i munnen. -KOM HIT NU!! Så kommer hon, med sig har hon en liten
mikroskopisk partickel man kan kalla papper. Den är så liten att Barbie inte
enns hade kunat torka sig i arslet med den. Nu skriker jag på Livia, att om inte
hon hjälper mamma, Ja då får hon aldrig mer lördagsgodis. ( Opedagogiskt
I KNOWE!! ) Trött och lååångsamt masar sig femåringen fram till dörren och
får även hon order att skaffa fram papper. Hon går iväg och kommer tillbaka helt
tomhänt! - Det fanns bara en rulle där inne mamma så den kan jag ju inte ta!
Då har ju inte den personen som går på den toan nästa gång något papper.

Nu är jag illröd i ansiktet och bara skriker rätt ut att får inte jag papper snart
så tar jag hennes badrock och torkar rumpan med!! Då hämtar hon rullen, ja
hela behållaren sliter hon från väggen ungen, bara att tacka och ta emot!!  

Idag ska jag klickerträna med Bella och jag tror det vore enklare att lära henne
hämta papper än att be barnen igen eller träna maken på hur man byter rulle!!


♥Over And Out



Kommentarer
Nina - Glamourmamman säger:

Haha, ja den frågan har jag också ställt mig ofta :-) Mysig blogg du har!

2012-06-05 | 20:31:06
Bloggadress: http://glamourmamman.blogg.se/
Sara säger:

Detta gav ett riktigt gott skratt på morgonkvisten :-)

2012-06-06 | 07:37:35
Sofia S säger:

HaHa...!! Underbart roligt!! (nu i efterhand!) =P

2012-06-06 | 18:05:02
Millan säger:

Ja, varför kan inte karlar byta rulle? MÅSTE VARA GENFEL??



Roligt inlägg hahaha.:)

2012-06-07 | 15:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback