Bombay och hem på 60 min



...Några kursare och jag åt utelunch idag, i centrala Trollhättan
ligger den Indiska restaurangen Bombay... Det kändes nästan
som att vara i Indien ( förutom mariekexen till kaffet efter, HUR
Svenskt är inte det..? hehe) Helt otroligt god mat var det iaf, en
riktig smakupplevelse. Är man vegetarian som en tjej i gruppen
blivit passar denna typ av mat perfekt!! I Indien är inte kött ett
"självklart" måltidsval utan ris, rönsaker och baljväxter i olika
goda kryddor är det som även barnen får att äta. Vissa byar är
helt vegetariska där. Fler och fler människor väljer att äta just
vegetarisk mat - både för hälsan men också för miljön.♥

Bombay på 60 min Lunchrast! Tack mångkulturella Sverige för det.



Har du någon favoritmat / kultur...??? Kina, Thaimat, Italien, Grekiskt
eller vanlig Svensk husmanskost? Själv föredrar jag blandningen!!
Mexikanskt på fredag, Svenne på lördag och en pasta carbonara elle
motzarella i vinäger och tomater och olivolja till en riktig Italiensk Söndag.
Nu blev jag hungrig!;-)



♥Over And Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback