Pippi på Fågel;




Världens kanske enklaste påskpyssel:



Du behöver:

♥ En fin skål, fat eller bred vas.
( Själv tog jag ett litet kakfat på fot,)
♥ Fågel/hönsfjädrar i valfri färg. (Jag föredrar naturfjädrar.)
♥ ÄGG att dekorera med. ( Mina är inte ätbara utan i trä. Fungerar också
att lägga chokladägg i fint papper. o.s.v...)
♥ Litet bo! ( Jag har köpt mitt på blommsterlandet för 10 kr för ett par årsedan
men det går utmärkt att ta vanligt björkris och binda till såklart.)
♥ Några små kycklingar!!

KLART!!  Påskens finaste bordsdekoration. =)

Pysslade med barnen igårkväll, de klädde sitt påskris med allt möjligt
dagis/hemmagjort pyssel. Sedan gjorde de var sin kyckling. 40 min
pysslande tog mig lika lång tid att städa upp. Det gav mig svaret på
frågan: -VARFÖR vi inte grejjar oftare!! Iaf, inte med lillan på två år
som äter lim, klipper småbitar och slänger allt gå golvet. ( Som hunden
sedan käkar upp, suck. )




Pyssla Lugnt!!   ♥Over And Out

Kommentarer
sara säger:

när jag pyslade med grabbarna sist. hjälpte jag viktor tvätta av sig kliostret på fingrarn. när jag kom ut i köket igen satt linus med trälimet och smörjade in sina kinde. trode de har hudsalva =) smörjer ju han nästan varge kväll så han tyckte han var jätte duktig när haan smörjt hela ansiktet =)



underbart med barn eller hur =)

2012-03-20 | 14:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback