Förskolebarn...


Små barn, små problem och stora barn, stora problem sägs det..?
Vet inte om jag håller med om det riktigt. Tycker det är så skönt att barnen
kan klara sig själva lite mer nu och inte behöver sitta som apor kring mitt
bröst, dag som natt. Fast jag saknar den tiden ibland...!

Livia fyllde ju 5 år i helgen och nu i veckan var hon och resten av femåringarna
på dagis på stora skolan och besökte "förskolan". OJ så häfftigt och coolt!!
Alla leksaker, nya och gamla vänner och nya lokaler. När Livia kom hem var
hon dock lite samanbiten, hon ville börja på det nya till hösten men var rädd
för att sakna det gamla också!

Minns hur det var, jag saknade mina dagisfröknar läänge efter att jag börjat
första klass, bodde precis vid dagis så jag brukade gå förbi och hälsa på dem
ibland, de känner igen mig än om vi ses på stan eller så!;-)


Sjuksyster Liv:


Tänk att jag har FÖRSKOLEBARN till hösten... Wow!!



♥Over And Out

Kommentarer
Anonym säger:

Måste bara tillägga att du redan har förskolebarn. Förskola = dagis, dvs barn mellan 1-5 år. 6 åringar går i förskoleklass vilket förr i tiden kallades för lekis.

Svar: Tack!!
Lorez

2012-06-28 | 23:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback