The Dress!



Letade i butikerna efter en snygg partyklänning till helgens brölloppsfest, men utan resultat! Jo, några fina hittade jag men då kostade de mer än min fattiga student plånbok ville punga upp med.
Dessutom är jag kräsen när det gäller "fin" klänningar, de ska såklart sitta snyggt, ha en klassisk färg och stil så jag vet att den kan bäras både till fest, bröllop, kyrkan som till utestället beroende på vad man har till såklart. Men jag hitta den, på second hand för 50 Kr. En märkesklänning i st 38, välsydd och som ny, vilket fynd!
Lite stor i midjan och banden var för långa men min kära mamma nåla in den efter min kropp och sydde den till en perfekt passform. Köpte en liten blomma som tack! inte var dag man hittar en skräddarsydd klänning för den pengen.;-)) Ett tips är att leta bland "skräpet" på second, min klänning hängde bakom två riktigt fula tantklänningar lite gömd så där så det gäller att inte ge sig utan snoka på!!

The dress, i mörk plommonlila, perfekt höstfärg:



 
 
Over And Out
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback