Retro telefoner!

 
 
Kommer ni ihåg de gamla telefonerna med rund sifferbricka???
Vi hade en vit väggtelefon i hallen när jag var liten och en grön i
köket. Vårat hemnummer var 10299... Jag peta in mitt lilla finger
och slog numren jag kunde i huvudet till kompisar på valhallagatan
och fråga om det gick att leka! Nostalig.
 
När jag var tio byttes de ut mot knapptelefoner och sedan de trådlösa
varianterna man ser än idag.
En kul ide´är dock att använda de nu nostalgiska telefonerna i inredningen.
Köpte två stycken gamla, fula och slitna telefoner på second hand
för 15 kr styck, tanken är att de ska spraymålas och sedan få stå framme.
 
En svart till vardagsrummet och en rosa till tjejernas rum...
 
Insperations bilder:
 
 
 
 
Over And Out
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback