Betongbarn

 
Selektivt minne... = Man minns helt enkelt det man vill minas. 
 
Som idag, efter att ha smörjt in ungarna med solskydsfactor och curlat i dem frukost så var det dax att blåsa upp utepoolen. ( inte för att vi har en innepool men ni fattar.) Den STORA POOLEN, TRASIG! Mellanpoolen, trasig och till ochmed den pyttelilla gamla bebi poolen var paj. F*n! Varför kom jag inte ihåg detta från förra sommaren? Varför är de inte slängda??
 
Jag får kånka ut baljan tänkte jag! 
-"Näääääää!! Vi vill ha en Pool, en stor pool!!!" 
Men vad dagens barn ska klaga... När jag var ett litet Valhallsbarn ala betongbarn fick man nöja sig med ett dopp i en lerpöl. Tills jag såg alkisgrannen kissa i pölen då sluta jag bada där. Hade vi tur kunde vi springa i vattenspridarna på skaravallens fotbollsplan tre gånger per sommar. Så hårt hade vi betong barn det!
När mormor var liten fanns inte enns vatten, det var istid då! De fick rida på mamutar och slås med stora ormar för att hitta ett litet hål att doppa tån i, om de fick! För de skulle rensa potatisland, fåra efter fåra hela sommaren lång! Och ni klagar på att badbaljan är för liten! Skäms på er...
 
 
Att vi hade ett sommarställe på landet när jag var liten där jag hade en gigantisk pool är inget jag tänkte på att nämna just nu...
 
87 87 vart har du tagit vägen nu.... 
 
Nu har solen gått i moln! Båda ungarna sitter vid Tv:n i soffa så problemet löst. Katt och hund dricker ur baljan... Trevligheter
 
Over And Out
Kommentarer
Sandra säger:

Jag har för mig att du bada i lerpöl trots kiss?
Din mamma var såååå glad! Nååååren hahaha :P

2013-06-01 | 12:47:18
Ellie säger:

Näääääää, det vet jag inget om! ;) ( SELEKTIVT MINNE! )

2013-06-01 | 14:10:48
Bloggadress: http://lorez.blogg.se/
nettis säger:

Där har ju hag varit! Ni hade ett skelett på vinden och det spöka där. Ryser!

2013-06-01 | 14:16:16
Ellie säger:

Haha! Det var ett rådjurs skeletthuvud! Men läskigt var det! ;-)

2013-06-01 | 15:27:01
Bloggadress: http://lorez.blogg.se/
Anonym säger:

LillElmina ;)

2013-06-03 | 12:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback