Terräng träning med hund!

Min bästa träningskompis ever! Hon har bara vart sjuk och "ställt in" passen en gång under 1 1/2 år! Henne kan man lita på. ;-)
Bella, hunden, myten och legenden. 
En hund är den ultimata träningskompisen ( kanske inte de där pyttepytte hundarna men...) allt som springer själv är posetivt. 
 
Fyra till fem gånger i veckan kör vi vårt lilla program. 
 
*Uppvärmning i 15 min, promenad och kiss/
bajspausar. <--- Obs Endast Hund!
 
*10 minuters klättring/springa upp för backar. Perfekt för mina lår/rumpa och ett måste för "kamprasernas" höfter.
*Jogging 10 - 15 minuter.
 
* Kasta pinne ( här brukar Bella få gå löst och lukta nere vid sjön. Hoppa efter pinne och springa efter pinne.
 
* 10 - 15 minutets promenad *fot*, där Bella går bakom.
 
Hemma avslutat hunden med att lägga sig och sova själv gör jag 50 utfall, plankan och 20 armhävningar.
 
 Alla större hundraser kräver motion och kampraserna mår väldigt bra av utmaningar ( typ: gömma godis och lukta, lägga bitleksaken i träd så de får klättra/hoppa)
Här tänker jag på alla typer av terrier,  bullsorter, boxer, mastiff, akitamix, dogo argentinos mm.
De mår bra av att få kämpa lite, får dessa raser sin motion, kärlek och uppfostran rätt från början så har du världens bästa hund!
Pitbull & Amstaff kallas inte Nannydogs för inte! De är underbara mot barn. Bitstatestiken visar att vår käre Golden toppar listan, tätt efter taxen. Tänkvärt!
Jag får oftast frågan av personer " hur har du fått hennr så snäll??". Svar: Hon var/är snäll! Hon älskar människor och andra djur! Hon måste få vara social i hundrastgården eller med grannar/vänners hundar flera gånger i veckan. För henne är det lika viktigt som för mig! Det vet ja. Hon har hamnat i konflikter och till och med blivit biten någon gång utan att SVARA MED AGGRESSION. De vill inte slåss! Men gärna kampträna med pinnar,  leksaker, dra kärror med barn och tuffare lekar.
 
Nu ska vi ut och träna... Hunden & jag!
 
 
 
 
 
 
 
Over And Out
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback