Diagnos: Traderafinger

Traderamera...
Min ekonomi som student är... Ja, minst sagt ansträngd. Därför handlar jag med makens pengar istället ala Maria Montazami.;-) Hehe.... Nä! Skojja bara, vi har självklart delad ekonomi men just denna månad var det inte så fett! Alla kalas, födelsedagar MORSDAG!!!! OCH allt annat.... 
- "Nu köper du inget vi inte ABSOLUT behöver!" Sa J!
 -Nääää Lovar på min döda farfar ( Italiensk pygmé gubbe som jag inte enns tyckte om för jag fatta inte vad han sa, bara att han kalla mig Tjorven!  GUBBJÄV...)
 
Det är en svår fråga också.. vad vi behöver, livsnödvändigheter förutom mat?? Det är ju väldigt olika för olika folk.
En ensamstående gubbes inköp:
*En Aftonbladet,  En snusdosa,  Ett paket körv, Ett par öl, några salta groder och en ny skjorta + jeans var tionde år när dessa gått sönder i fickan, där snusen ligger... 
En WTmorsa kanske prioriterar annorlunda: *Ett par paket Level röd varje dag. Se till att ungarnas papper ( alla fyra ) Hostar upp pengar för de färgglada foppatofflerna hela familjen fått på Ullared ( betalda av mormor Men de vet inte dom ) Spara till en ny tatuering; kanske en örn på armen eller en hök på vaden. En hippie kanske nöjer sig med: *En tamburin, ett paket hasch och en påse morötter?! 
 
Nu har mitt traderafinger råkat klicka hem:
*En flytväst st 70 - 100 KG! Den jag buda på var 20 - 30 KG, alltså till Livia så hon kan hänga med och fiska men så fick jag DEN? Självklart har jag klagat men inget svar fått. 70 - 100 kg, inte enns jag kan ha den. Förstor för alla utom J, han väger nästan 80 kg och kan säkert flyta på magen...
* Fopptofflor till Elmina, för 110 kr med frakt, fanns för 49 kr på Ica.
* Skor för 50 kr som smula sönder när jag provade dem. Eftersom jag inte tror på magiska skor inser jag att dessa har stått oanvända sedan mormor var ung.
* Överdragsbyxor. Inget fel på dessa egentligen mer än att jag hittade ett par överdagsbyxor på secondhand till halva priset, Didriksons. Så, hur vet man om man är drabbad av denna åkomma, traderafinger? Första tecknet är att bankkontot är tomt. Andra tecken kan var att du som "bara skulle buda på en vinterjacka" efter tretti minuter har budat på ALLT utom jackan. Converse, En rolig sten från Moskva för 2 kr ( frakt: 400:-) duntäcke till en minhund ( till katten, när det regnar... ) Samt en ittalavas till morsdag ( till dig själv! ) Typ så! Behandling; Traderaföbud i minst 7 veckor! Därefter gäller följande; Vem skojar ja! Inte vet jag.... ;) Jag är sjuk!
 
EKologisk GRÄSKLIPPARE - köpt på Tradera.se
 
 
 
Over And Out
Kommentarer
Ewelina säger:

Dör lite.... av skrattet skrattet(:

2013-05-22 | 14:52:01
Therése säger:

Haha, traderarehab nästa? ;) jag hänger på. Köper mer än jag säljer. Kram

2013-05-22 | 21:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback