Inlagd supergurka!

 
Ahh, underbara sommar! och underbara semester... =)
Idag blir det sol och kanske ett kvällsdopp, sedan ska jag göra min
egen inlagda gurka! det är så gott. Smaken tar mig tillbaka till jag var liten
och det serverades till kött, potatis och skysås.
Har börjat få lite skumma cravings, skönt nu när illamåendet släppt så man kan äta igen...
Började tröttna på att hänga över porslinsguden flera gångar om dagn...

Inlagd gurka är riktigt MuMMa! och så dölätt:
Inlagd supergurka
1 Omgång:
♥1 kg Gurka
♥2 msk Skånsk senap, hela frön.
♥1 buntn Dillkronor...

Lag
♥1/2 dl Ättika
♥5 dl Vatten
♥3 dl Socker
♥1/2 dl Salt

Skär gurkan i önskade bitar (stänger, skivor, klyftor)
Blanda ihop lagen och häll över gurkor, dill och senapsfrö.

Over And Out
                          

Kommentarer
Livet i byn säger:

Det där ska jag prova när jag börjar äta så smått igen...



~Livet i byn

2009-07-01 | 09:56:26
Bloggadress: http://livetibyn.blogg.se/
Leia säger:

Låter som ett superenkelt recept. =)



Allt är bra, hur är det själv?

2009-07-01 | 17:39:29
Bloggadress: http://onlyforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback