Kladdkaka med nötter!

Idag på lekträffen ska vi lyxa till det med kladdkaka
till fikat, och inte vilken kladdkaka som hellst utan med
nötter i, ljuvligt god!! Har ni smakat den?? =)

12-14 bitar
Tid 45 minuter
Ingredienser:
♥Botten
3 ägg
2 dl socker
2,5 dl mjöl
3 msk kakao
1 msk vaniljsocker
125 gr smält avsvalnat smör
♥Toscasmet
100-125 gr rostade hasselnötter
100-125 gr skållade skalade hela mandlar
100 gr smör
2 dl socker
2 msk sirap
2 msk mjölk
2 msk mjöl
1-2 msk kakao

♥Botten
Smöra och bröa en form med löstagbar kant
Vispa ägg och socker pösigt.
Blanda alla torra ingredienserna och rör ner i vispet.
Sist sätter du till det smälta smöret.
Grädda i ugn 25 min i 150 grader.
♥Toscasmet
Blanda allt utom nötter och mandlar i en kastrull och låt
blandningen sjuda några minuter. Rör ner nötter och mandlar
och häll över kakan och grädda ytterligare 10 min
= 35 min allt som allt.
Kyl ned och servera med vispad grädde... =)
Mumma!!

Ha en bra dag!! =) Over And Out

Kommentarer
Milla säger:

Åh, så gott!!! Måste ju nästan prova ju :)

Ha en fin dag!



Kramar

2010-08-17 | 15:12:38
Bloggadress: http://sagabus.blogg.se/
sara säger:

har i torkade tranbär också i min i bland så gott med nötter och tranbär. mmmmmmmmm hörs i början av nästa vecka så vi kan bertäma vad vi skall ta med nästa helg =)

2010-08-17 | 19:29:22
Maria säger:

Låter & ser verkligen super gott ut:-)



Kram Kram

2010-08-18 | 08:43:14
Bloggadress: http://sagafia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback