Cannoli & höstens kursplan...

Det känns väldigt verkligt nu när man sitter och laddar hem
kurslitteratur, skapar konton och kollar hösten schema för
Högskolan i Trollhättan, kanske för att det är väldigt verkligt!!

Imorgon är det välkomstdag för alla nya studenter på högskolan
väst och jag är mer än nervös, det riktigt pirrar i hela kroppen.
En härlig kännsla men samtidigt lite skrämande! jag är otroligt
glad att min fina "syster" och vän sedan forever, Sandra möter
upp mig imorgon. Ditt stöd är guld värt!!♥

Sitter och äter Sicilian Cannoli, vegetariska...
Lägger upp receptet för den som vill prova!;))

Du behöver:
*
8 färska lasagneplattor
* 1 burk ricottaost
* basilika
* 1 gul lök
* 200 g färska champinjoner
    salt & peppar

Såsen:
*
1 burk krossade tomater & 3 msk tomatpure
* 3 msk chilisås
* 1 nypa socker
* 1 msk torkad basilika
* 1 gul lök
* 4 vitlöksklyftor
* chilipeppar och/eller paprikapulver
* 2 dl matlagningsgrädde * 1 dl riven parmesanost

Klicka sen lite fyllning på varje lasagenplatta och rulla i hop till en rulle.
Häll lite sås i botten på en stor gratängform och lägg alla rullarna på.
Häll resten av såsen över rullarna och toppa med riven parmesanost.
* In i ugnen 200 C ca 20-30 min. Servera ev med en god sallad.
En god, lätt & ganske enkel lunch.

Ha en fin start på veckan! =)   ♥Over And Out

Kommentarer
Jenlen säger:

så gott det såg ut & lät, själv ska jag snart göra en vanlig lasagne trist men gott ändå :)

2011-08-29 | 18:16:13
Bloggadress: http://jenlen.blogg.se/
Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror säger:

Åh, det där måste jag minsann testa, lät väldigt gott!

Lycka till imorgon :)



Kramar

2011-08-29 | 21:59:41
Bloggadress: http://sagabus.blogg.se/
Maria säger:

Hoppas att det har gått bra i dag!!



Kram Kram

2011-08-30 | 21:11:19
Bloggadress: http://sagafia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback