LemonCake & turkisk yoghurt;




Livia och jag passa på att baka när lillasyster Elmina sov middag i eftermiddags..



Färdiga Resultatet:

En riktigt mjuk och fuktig kaka och supergod om jag får säga det själv.;-) Kan bero på att det är mycket
turkisk yoghurt och lite extra riven citron på toppen...?! Denna kaka kan med fördel dekoreras med glasyr
eller frostings med topping och extra "piff".

RECEPT:
2 - 3 ägg
2,5 dl socker
150 g smör
1 tsk vaniljsocker
1 citron
2 dl vetemjöl
1 dl turkisk yoghurt
175 grader i 40 min.


...Smakade gott med en stor bit kaka till kaffet efter att Bella & jag vart ute i skogen i över tre timmar med
vår hundtränare Therese. I eftermiddag fick hon träna på att spåra bl.a så nu ligger hon i soffan och stensover, något jag borde göra också som ska till högskolan imorgon fm. Lite sällskap får jag också av Livia som ska följa med mamma på möte i trollhättan. Det är en kortdag och hon har tjatat LÄNGE nu på att få följa med och
se "vart mamma går i skolan".;-) Efteråt blir det en runda på stan i jakt på en konfirmationspresent till storasyster Alicia som läser nu till helgen, och kanske en fin klänning till Liv och mamma på REAn..? ;-)
Mysigt ska det bli iaf att ha en riktig mor/dotter dag, bara VI TVÅ.♥


Hoppas ni får en bra start på nya veckan och att ni har det gott.               


♥Over And Out
                                                                                                                                                    
      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback