Sjuk diet

 
Den lilla muskelmassa jag lyckats byggs upp under fem veckor är som bortblåst. Halsfluss son utvecklades till halsböld förhindra mig från att träna på snart en månad. Och äta också för den delen... Konditionen har jag försökt och vidbehålla då jag promenerat varje dag i 1-2 tim med hunden. Hade bara ett uppehåll under tre dagar då febern var som högst. Men nu är jag fit for fight och tänker ta i mer än någonsin.
 
Halsfluss dieten är inget jag rekommenderar! 
 
Till er som inte tränar och söker motivation, ett rikrigt bra tips är att införskaffa en sstegräknare. 
Finns för ett par hindralappar på de flesta ställen. Ha som mål att gå MINST 10. 000 STEG varje dag så får du all den viktigaste träningen för kropp och själ samt håller organen friska. Du kan räkna med att tappa ca
 0,5 kg i veckan om du är övetviktig.
 
Det viktigaste löftet att ge sig själv är att aldrig mer banta eller gå på någon konstig diet! Nu menar jag inte att byta ut ett mål mat mot proteinpulver för det gör jag själv ibland om det är stressigt, nä jag menar när du utesluter ett näringsämne eller flera för att kortsiktigt tappa vikt och sedan lägga på allt igen och lite till. Såkallad Jojjobantning! Nä lova det! Aldrig mer!!! Är nyttigt istället och ha en godisdag som barnen har och du behöver aldrig mer oroa dig över vikten. Så enkelt är det faktiskt. 
 
Puss
 
Over And Out

Kommentarer
linda säger:

Hoppas du mår bra nu? Tänkte vi kunde gå på boxen ihop men ät upp dig lite först! Vill inte mörbultad dig för hårt. Puss

2013-04-17 | 21:57:31
Anonym säger:

Äckligt smal! Sjukt ideal

2013-04-20 | 12:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback